گزارش/

آغاز توزیع خانه به خانه داروی پیشگیری از کرونا در هریس

1399/05/15 - 08:03 - کد خبر: 24561 نسخه چاپی

نصر: داروی گیاهی پیشگیری از ابتلا به بیماری کویید ۱۹ به همت بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی در شهرستان هریس توزیع شد.

به گزارش نصر، دکتر "جواد احمدیان" مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار نصر، با بیان این ‌که همزمان با شیوع کرونا جامعه متخصان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در قالب بسیج جامعه پزشکی با همکاری طب سنتی تحقیقاتی را برای درمان و پیشگیری کرونا ویروس شروع کردند، اظهار کرد: مجری اصلی طرح پیشگیری بیماری کرونا در شهرستان هریس، شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس است.
وی ادامه داد: از یک هفته پیش هماهنگی ها در خصوص توزیع داروی گیاهی ضد ویروس کرونا و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شروع شده بود و امروز نیز با هماهنگی مسئولین شهر هریس و همکاری همه ارگان ها ازجمله بهداشت و درمان شهرستان هریس، سپاه ناحیه هریس، بسیج ناحیه شهرستان هریس و فرمانداری شهرستان هریس طی یک اقدام جهادی در عرض یک روز، این داروی گیاهی در کل سطح شهرستان هریس بین مردم توزیع گردید.
احمدیان تاکید کرد:  پایه و اساس این داروی گیاهی "گل زوفا" است.
گزارش نصر حاکی است که گیاه دارویی زوفا خواص و فواید بسیاری دارد؛ از خواص گیاه زوفا می توان به درمان درد عضلانی، افزایش گردش خون، تقویت ایمنی، درمان سرماخوردگی و گلودرد نیز اشاره کرد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی افزود: ترکیبی که در این رابطه ارائه شده، نتیجه خوبی داده است و احساس می‌ کنیم این دارو به پیشگیری از ابتلای افرادی که در معرض کرونا هستند، کمک کند.
وی با بیان اینکه هدف از این طرح، پیشگیری ویروس کرونا است، اذعان کرد: جای خرسندی است که بتوانیم قدمی در راستای صیانت از سلامتی مردم برداریم و بی تردید اگر در این طرح نتیجه مثبت را مشاهده کنیم، اغلب مردم راغب به استفاده از این گیاه دارویی خواهند بود.
احمدیان تصریح کرد: با اطلاع رسانی که توسط ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هریس و همچنین فرماندار شهرستان هریس از آغاز این طرح انجام شده بود، منجر به استقبال کم نظیر مردم از این داروی گیاهی شد.
وی به مرحله اولیه این طرح که در تبریز انجام شده بود خاطرنشان کرد و گفت: آزمایشات بالینی در ابتدا توسط افرادی که با رضایت خودشان از این طرح استقبال می کردند و با امضای رضایت نامه از این داروی گیاهی مصرف می کردند، انجام شده است و البته برای گروهی از افراد نیز دارو نما تجویز شد تا بتوانیم آنالیزهای موردنظر را انجام دهیم. این طرح اخیرا تمام شده و آنالیز آماری آن نیز انجام شده است؛ در ادامه کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی استان نیز پیشنهاد داده است تا مداخله این طرح را از یک شهرستان آغاز کنیم.
مسئول بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در این طرح پیشگیری، کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و افراد پیوند اعضا حذف شده و مابقی اعضای خانواده‌ها از این دارو استفاده کردند و تا به امروز هیچ اثر نامطلوبی از استفاده این داروی گیاهی مشاهده نشده است.
احمدیان با بیان اینکه این دارو دست ساز نیست و در کارخانه تولید می شود، ابراز کرد: امیدوارم نهادهای نظارتی در استان با ظارت های کافی بتوانند از بروز هرگونه آسیبی توسط سودجویان پیشگیری کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت گذاری این محصول توسط سیستم های نظارتی خواهد بود، تصریح کرد: تمهیداتی در استانداری و علوم پزشکی استان برای توزیع رایگان این دارو در شهرستان هریس صورت گرفته است و تهیه این دارو در مناطق دیگر  از طریق داروخانه ها با پرداخت مبلغ انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
آغاز توزیع خانه به خانه داروی پیشگیری از کرونا در هریس سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار