مدیر آموزش و پرورش مراغه:

هفت دانش آموز مراغه ای به مرحله دوم المپیاد نانو راه یافتند

1398/03/27 - 11:32 - کد خبر: 2451 نسخه چاپی

نصر: مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به موفقیت های دانش آموزان این شهرستان در رویدادهای علمی کشور در سال تحصیلی جاری، از راهیابی هفت دانش آموز مراغه ای به مرحله دوم دهمین المپیاد دانش آموزی نانو خبر داد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جلیل اسلامی روز شنبه افزود: این دانش آموزان به عنوان منتخبان مرحله اول کشوری المپیاد که اردیبهشت امسال برگزار شده بود، به این مرحله از المپیاد راه یافتند.

وی ادامه داد: علی شهابی، سارا وحدانی، سید صدرا علوی، سید علی سید ورجوی، محمد متینی، نیما سرمست و هانیه عباسیان، دانش آموزان مقطع متوسطه راه یافته این شهرستان به این مرحله از المپیاد هستند.

وی با بیان اینکه در المپیاد کشوری نانو ۱۹ هزار دانش آموز شرکت کرده بودند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۵۸ دانش آموز از سراسر کشور توانستند به مرحله دوم این رقابت‌ها راه پیدا کنند که سهم این شهرستان از این تعداد، هفت نفر است.

اسلامی گفت: با توجه به راه اندازی مرکز پژوهش‌های دانش آموزی نانو در این شهرستان، ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود شناسایی و برای شرکت در رویدادهای علمی کشوری انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته، آموزش و پرورش مراغه توانست رتبه سوم کشوری در زمینه فناوری نانوی دانش آموزی را به خود اختصاص دهد.

بر اساس این گزارش، مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو به صورت آزمون کتبی، ۲۱ تیر ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد، مرحله سوم نیز با حضور ۳۰ نفر برتر مرحله دوم، به صورت اردوی علمی، آموزشی و رقابتی، دهه اول شهریورماه ۱۳۹۸ اجرا خواهد شد.

بیش از ۴۶ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

هفت دانش آموز مراغه ای به مرحله دوم المپیاد نانو راه یافتند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار