خبر/

کاهش دما و باران هوای اردبیل را پاییزی کرد

1399/05/14 - 11:27 - کد خبر: 24503 نسخه چاپی

نصر: بارش باران در مناطق مختلف استان اردبیل و کاهش محسوس دما که از دیشب (13 مرداد) آغاز شده، در نیمه تابستان حال و هوای پهنه گسترده‌ای از استان را پاییزی کرده است.

به گزارش نصر، روند کاهش دما و افزایش ابر و مه که از سپیده دم چهل و چهارمین روز تابستان در اردبیل آغاز شده و وزش بادهای سرد شمال‌شرقی و بارش  باران  ساکنان منطقه را به پوشیدن لباس های ضخیم وادار کرده است.
براثر شدت بارش و آبگرفتگی‌های مقطعی دیشب تردد در بعضی از گذرگاههای پست و کم ارتفاع شهر اردبیل دچار اختلال شد.
نفوذ جبهه هوای سرد در تمام نقاط استان اردبیل و به ویژه در پهنه مرکزی این استان سبب کاهش 15 تا 18 درجه ای دما در مقایسه با دمای روزهای قبل  شده است.       
دمای هوای شهر اردبیل و بسیاری از ایستگاههای شهرهای مجاور این شهرستان صبح امروز بین 11 تا 15 درجه درجه بالای صفر است.
نقشه‌های همدیدی نشانگر ادامه بارش باران و وزش بادهای سرد تا عصر امروز  سه‌شنبه در منطقه هستند. همچنین طی روزهای پیش رو هوا اغلب خنک بوده و بارش های رگباری موقت در ساعات عصر در نقاطی از استان اردبیل انتظار می‌رود.
اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه سطح زرد هواشناسی از ساکنان این استان خواسته است موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کرده و دمای مکانهای حساس به تغییرات دما را کنترل کنند.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی دارای هوای بسیار متغیر است. در فصل تابستان نفوذ توده هوای سرد و نیز ناوه هایی از عرض های شمالی سبب کاهش محسوس دما و بارش باران در منطقه می شود.
انتهای پیام/
کاهش دما و باران هوای اردبیل را پاییزی کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار