مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان؛

بیش از ۱۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زنجانی خریداری شد

1399/05/13 - 16:20 - کد خبر: 24470 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تاکنون ۱۹۳ هزارو ۲۴۳ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان به صورت تضمینی و توافقی خریداری شد.

به گزارش نصر، محمد ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ارزش این میزان محصول راهبردی دخریداری شده از کشاورزان استان زنجان ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است.
وی یاداوری کرد: هر کیلوگرم گندم از کشاورزان ۲۵ هزار ریال به نرخ مصوب دولتی خریداری می شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: از این میزان گندم خریداری شده در استان، ۳۴ هزار و ۹۰۰ تن به صورت توافقی خریداری شده است.
ایزدی خاطرنشان کرد: این میزان گندم توسط شرکت مینوی خرمدره خریداری شده با توجه به اینکه مواد اولیه این وابسته به گندم است.
به گفته وی، در خرید توافقی توسط صنف و صنعت قیمت بالاتر از نرخ مصوب دولتی بوده و بخش خصوصی مبلغ را به حساب کشاورزان واریز می کند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت:  در خرید توافقی اولویت فروش گندم به شرکت ها و کارخانه های داخل استانی است که مواد اولیه این وابسته به این محصول است.
ایزدی اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده امسال ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می شود.
وی از کشاورزان خواست، کمباین ها را تنظیم و از سالم بودن آنها اطمینان داشته باشند تا گندم ها هنگام برداشت خرد نشده و کیفیت محصول حفظ شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: امسال به منظور سهولت و دسترسی راحت به مراکز عرضه گندم تعداد سیلوها از ۴۰ به ۴۵ مورد رسیده است.
به گفته ایزدی، امسال ظرفیت سیلوهای استان ۳۰ هزار تن افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام دولت، سال گذشته خرید هر کیلوگرم گندم با نرخ مصوب ۱۷ هزار ریال از کشاورزان تعیین شده بود.
سال گذشته ۲۴۹ هزار تن گندم به ارزش چهار هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال خریداری شد.
انتهای پیام/
بیش از ۱۹۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان زنجانی خریداری شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار