مسؤول روابط عمومی سازمان صمت استان زنجان؛

زنجان در رتبه چهارم سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور قرار گرفت

1399/05/13 - 16:15 - کد خبر: 24469 نسخه چاپی

نصر: مسؤول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی از سوی وزارت متبوع اعلام شد که بر این اساس، استان زنجان در رتبه چهارم کشور قرار گرفت.

به گزارش نصر، محمد قربانلو روز دوشنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها اظهار داشت: جهت‌گیری‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جاری شامل جهش تولید، اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار است که متناسب با آن برنامه‌های عملیاتی برای سازمان‌های استانی تدوین شده بود که با توجه به اهداف کمّی تعیین‌شده، عملکرد سه‌ماهه اول سازمان‌های استانی اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری برای جایگزینی واردات یعنی صرفه‌جویی ارزی در سطح ملی ۷۵۳ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود که ۷۵۲ میلیون دلار، صرفه‌جویی ارزی با حدود ۱۰۰ درصد تحقق صورت گرفته که در این شاخص، بیشترین درصد تحقق با ۴۰۰ درصد مربوط به استان زنجان است.
قربانلو، هدفگذاری برای فعالسازی واحدهای راکد صنعتی را از دیگر جهت‌گیری‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید خواند و افزود: در این شاخص، فعالسازی ۳۲۶ بنگاه در سطح کشور پیش‌بینی شده بود که ۲۸۹ بنگاه با ۸۹ درصد تحقق، فعال شده است.
وی ادامه داد: بنابر اعلام وزات متبوع، بیشترین درصد تحقق در فعالسازی بنگاه‌های اقتصادی با ۱۶۰ درصد مربوط به استان زنجان است.
مسؤول روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هدفگذاری برای صدور پروانه بهره‌برداری در سطح کشور ۷۷ درصد محقق شده که استان زنجان با ۱۵۰ درصد تحقق، رتبه اول کشوری را در این شاخص به دست آورد.
وی افزود: در خصوص هدف ایجاد اشتغال در بخش صنعت نیز ۷۷ درصد برنامه وزارت، محقق شده که در بین استان‌ها، بیشترین درصد تحقق با ۲۴۹ درصد مربوط به استان زنجان است.
قربانلو با بیان اینکه انجام بازرسی‌های هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی از دیگر برنامه‌های عملیاتی بود، اظهار داشت: این شاخص در سطح کشور ۹۸ درصد محقق شده که در بین استان‌ها، زنجان با ۱۶۴ درصد بیشترین درصد تحقق را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در دیگر شاخص‌های مورد ارزیابی قرار گرفته نیز استان زنجان توانست برنامه‌های عملیاتی وزارت متبوع خود را به نحو مطلوب انجام داده و رتبه چهارم کشوری را به دست آورد.
قربانلو تصریح کرد: در رتبه‌بندی استان‌ها بر اساس میزان درصد تحقق برنامه‌ها به استثنای برنامه‌های احکام صادره و جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ابلاغی، استان‌های شمال‌غرب کشور عملکرد درخشانی داشته و آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.
انتهای پیام/
زنجان در رتبه چهارم سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت کشور قرار گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار