معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

۱۵ پروژه گردشگری در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

1399/05/13 - 10:36 - کد خبر: 24419 نسخه چاپی

نصر: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۵ پروژه گردشگری در مناطق مختلف این استان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش نصر، فرزاد کیسان روز دوشنبه در بازدید از طرح‌های گردشگری خلخال افزود: هشت طرح از این  طرح‌ها در بخش گردشگری استان اردبیل در شهرستان خلخال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
او  با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل در منطقه ازناو و محل اجرای پروژه بزرگ پل معلق خلخال گفت: پل‌های معلق متعددی در اردبیل احداث و راه‌اندازی شده  که از این میان پل معلق ازناو به عنوان طولانی‌ترین پل جهان در چارچوب بخشنامه‌های مناطق نمونه گردشگری در حال اجرا است.
او از مطالعه ضوابط و بخشنامه‌های مناطق نمونه گردشگری در استان  اردبیل خبر داد و اظهارداشت: طرح جامع و مطالعاتی منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل ابلاغ شده تا پس از بررسی در این شورا توسط مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرح مطالعاتی آن برای عملیاتی شدن ابلاغ شود.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: به محض تایید این طرح جامع  از سوی شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای منطقه نمونه گردشگری ازناو منتشر خواهد شد.
کیسان منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر  را جزو مصوبات هیات وزیران اعلام کرد و گفت: این طرح نیز نهایی شده و در حال حاضر در مرحله تدوین ضوابط هستیم تا با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و حفظ اکوتوریسم منطقه گردشگری بولاغلار بتوانیم فعالیت‌های توسعه‌ای گردشگری را در این منطقه انجام دهیم.
او با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت‌های میراث فرهنگی در اردبیل پیوست زیست‌محیطی دارد، اظهارداشت: با حفظ ضوابط و شرایط معماری منطقه بولاغلار پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه اجرایی خواهد شد تا علاوه بر حفظ اکوتوریسم منطقه بتوانیم این نقطه گردشگری بکر و بی‌نظیر را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان گرمی زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری گیلارلو از قبیل روشنایی و آسفالت و رینگ دریاچه انجام شده و در حال انتشار فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه نیز هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این منطقه نیز ساماندهی و آماده پذیرایی و استقبال از گردشگران و توریست‌ها باشد.
کیسان همچنین با اشاره به وضعیت تالاب منطقه نمونه گردشگری نئور تشریح کرد: با واگذاری مدیریت تالاب نئور به میراث‌فرهنگی برای اجرای طرح‌های گردشگری بازدیدی از این منطقه انجام شد تا زوایای گردشگری آن بررسی شود.
او افزود: برای منطقه نئور نیز فراخوان جذب سرمایه‌گذار منتشر شده تا با در نظر گرفتن شرایط اکوسیستم و حساسیت زیست محیطی منطقه و جذب سرمایه‌گذار بتوانیم هماهنگی‌های لازم را در این منطقه نیز انجام دهیم.
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ساماندهی منطقه نئور تنها مختص سازمان میراث‌فرهنگی نیست بلکه باید با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی بویژه محیط زیست برای حفظ و احیای این منطقه اقدام شده و با در نظر گرفتن تمام جوانب آن همه دستگاه‌های اجرایی پای کار خواهند بود.
وی تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری را از سیاست‌های کلی میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان برشمرد و افزود: نسبت به سال‌های گذشته رویکرد سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سازمان با تغییرات قابل توجه و مثبتی مواجه بوده ، طوری که در حوزه میراث‌فرهنگی با کمترین بروکراسی اداری و از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در طول یک هفته مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری صادر می‌شود.
انتهای پیام/
۱۵ پروژه گردشگری در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار