خبر/

مقام قضائی: شعارزدگی مانع پیشگیری از وقوع جرم است

1399/05/12 - 16:28 - کد خبر: 24392 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: شعارزدگی و بی توجهی ها مانع از پیشگیری از وقوع جرم در عرصه های مختلف شده است.

به گزارش نصر، رضا مسعودی فر روز یکشنبه در نشست راهکارهای پیشگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری های غیرمجاز آذربایجان شرقی، لازمه موفقیت در پیشگیری از انواع جرایم را اعتقاد به اصول پیشگیری دانست و افزود: بدون این اصل اساسی رسیدن به اهداف تعیین شده غیرممکن است.
وی اظهار داشت: باید توجه داشت که برای موفقیت در امر پیشگیری و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی باید به اصول پیشگیری و شفاف‌سازی معتقد بود و در برابر رسالت های خود مسئولیت پذیر بوده و پاسخگو باشیم.
مسعودی فر با تاکید بر ارزش و اهمیت موضوع پیشگیری در رابطه با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرها و روستاهای مختلف کشور، گفت: اگر تا به امروز در این خصوص موفق نبوده و عملکرد قابل دفاعی نداشته ایم به این دلیل بوده که به اصول پیشگیری اعتقادی نداشته و تنها شعار داده ایم.
وی ادامه داد: جهت موفقیت در این مسیر باید به اصول پیشگیری و شفاف‌سازی معتقد باشیم و لازمه پیشگیری نیز بحث پاسخگویی است، چون اگر پاسخگو نباشیم با مشکل مواجه خواهیم شد و تقصیرات را بر گردن دیگران خواهیم انداخت.
مسعودی فر با اشاره به ابعاد مختلف توجه به اصل پیشگیری، یادآوری کرد: اگر در پیشگیری موفق عمل کنیم بدون تردید در مقابله با انواع جرایم نیز موفق خواهیم بود.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه در بحث پیشگیری مسئولیت اصلی مربوط به دستگاه های اجرایی است نه صرفا" دستگاه قضایی، یکی از مهمترین و بزرگ ترین مشکل در توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز را مربوط به صدور انواع انشاعبات از سوی دستگاه های متولی بیان کرد.
مسعودی فر اضافه کرد: برای از بین بردن آثار ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی در حاشیه شهرها به خصوص شهرهای بزرگ مثل تبریز باید انشعابات موقت تعیین تکلیف شوند و بر اساس قانون، شرکت های خدمات رسان از زمان مقرر در قانون به بعد، موظف به ارائه انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز نیستند.
انتهای پیام/
مقام قضائی: شعارزدگی مانع پیشگیری از وقوع جرم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار