مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد:

واردات و صادرات ۳۷۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز

1399/05/12 - 15:36 - کد خبر: 24385 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۷۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا در چهار ماه گذشته امسال از پایانه‌های مرزی نوردوز و جلفا صادر و وارد شده است.

به گزارش نصر، اروجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲۹۳ هزار تن کالا از مرز نوردوز و  ۸۲ هزار و ۳۰۰ تن کالااز مرز جلفا صادر و وارد شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از مرز نوردوز ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از مرز جلفا ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین در این مدت ۴۲ هزار دستگاه وسایط نقلیه باری سنگین از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند که سهم مرز نوردوز ۲۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه و سهم مرز جلفا ۱۶ هزار دستگاه کامیون ایرانی و خارجی بوده است.
علیزاده با اشاره به اینکه تردد کامیون های ایرانی در مرز نوردوز ۲۵ درصد و در مرز جلفا ۴۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، یادآوری کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر در این مدت بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است.
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
انتهای پیام/
واردات و صادرات ۳۷۵ هزار و ۳۰۰ تن کالا از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار