بابک محبوب علیلو؛

تخلف برخی اعضای شوراهای شهر در تضییع حقوق عامه تاسف‌بار است

1399/05/12 - 15:25 - کد خبر: 24384 نسخه چاپی

نصر: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجانشرقی اعلام کرد: تخلف برخی از اعضای شوراهای شهر در تضییع حقوق عامه تاسف بار است و دادستانی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در نشست راهکارهای پیشگیری از ساخت و سازها و تغییر کاربری های غیرمجاز در استان با بیان اینکه یکی از اصلی ترین اولویت های تشکیلات قضایی صیانت از انفال و حفظ حقوق عمومی و بیت المال است، افزود: متاسفانه در گذشته به دلیل بی توجهی ها شاهد بودیم افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از این موضوع آسیب های جبران ناپذیری بر حقوق عمومی و محیط زیست پیرامون وارد کرده اند.  
وی به تخلفات برخی بنگاه های معاملاتی املاک و بعضی از اعضای شوراهای شهر استان که وظیفه مقابله با تضییع حقوق عمومی دارند، اشاره کرد و گفت: متاسفانه باید اذعان کرد این افراد خود به عاملی برای تعرض به انفال تبدیل شده اند.
محبوب علیلو اظهار داشت: اتحادیه بنگاه های معاملاتی املاک باید بنگاه های معاملاتی متخلف را از این کارها دور نگه دارد، در غیر این صورت به صورت قانونی با بنگاه های متخلف و اتحادیه بنگاه های معاملاتی املاک برخورد خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر به مسوولیتی که از نظر شرعی و قانونی بر عهده داریم عمل نکنیم در این دنیا و آخرت باید پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: اگر مطلع شویم عضوی از شوراهای شهر یا روستا و یا دهیاری ها به جای حمایت از اموال عمومی، به عاملی برای سو استفاده دلالان از منابع طبیعی تبدیل شده اند،  قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد.
محبوب علیلو اضافه کرد: اعضای شوراهای شهر،  روستاها و دهیاری ها به هر طریقی که ممکن است باید نسبت به وظایف قانونی خود که صیانت از اموال عمومی است، توجیه شده و دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در اشکال مختلف در سطح استان انجام می شود، یادآور شد: به همه دستگاه های مس،,ل اعلام کرده ایم، تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی آماده هرگونه پشتیبانی قضایی و انتظامی به منظور مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است و دستگاه های مسئول باید در رابطه با اینکه چرا ساخت و سازهای غیرمجاز موجود در محدوده های اعلام شده تعیین تکلیف نشده است، پاسخگو باشند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز با بیان اینکه به دلیل آسیب های وارده به منابع طبیعی با قهر طبیعت روبه رو شده ایم و بارها یک سیل کوچک خسارت های جبران ناپذیری به بار آورده است، با اشاره به بازدید خود و مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه اسپیران و باسمنج، گفت: اینکه یک عده در مقابل قانون و چشم مسئولان دستگاه های ذیربط منابع ملی را مورد تعرض قرار می دهند جز اهانت به قانون و مسوولان استنباط دیگری ندارد.
محبوب علیلو پیگیری ساخت و سازهای غیر مجاز در هر دو حوزه پیشگیری و مقابله را توسط دادستانی مرکز استان مورد اشاره قرار داد و افزود: پیشگیری در اولویت بوده و خوشبختانه ظرفیت‌های قانونی این امکان را می‌دهد که در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز می توان قدم های مهمی بر داشت و در این خصوص به صورت مستمر کارگروه پیگیری عمل به تکالیف قانون جامع حدنگار در دستگاه قضایی استان برگزار می‌شود که بر اساس این قانون اگر حدود و ثغور اراضی ملی و منابع طبیعی مشخص شده و تثبیت مالکیت انجام شود به راحتی می توان از حقوق عمومی حفاظت کرد.
وی گفت: اگر در حوزه مقابله نیز به هر دلیلی موفق نشوم و ساخت و ساز غیرمجاز انجام شود، تعلل به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و دستگاه‌های ذیربط باید در مقابل این اقدام غیرقانونی وارد عمل شده و باید پاسخگو باشند.
محبوب علیلو اضافه کرد: کسانی که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز می کنند در ظاهر افراد نیازمند هستند در حالی که بخش قابل توجهی از آنها عده‌ای سودجویند که انبوه سازی کرده و به افراد نیازمند منتقل می کنند.
وی با اشاره به ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق شرکت های خدمات رسان، اظهار داشت: این شرکت ها باید به تکلیف مقرر در قانون عمل کنند و باید این موضوع را قبول کرد که ارائه خدمات بدون برنامه ریزی به نفع کشور نیست، چون  واگذاری انشعاب ها به مشوقی برای ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل می شود.
محبوب علیلو نسبت به تبدیل شدن موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز به یک پدیده ناهنجاری اجتماعی، هشدار داد و با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهرستان تبریز، گفت: دستگاه های مسوول باید پاسخگو باشند که چرا ساخت و سازهای غیرمجاز موجود در محدوده های اعلام شده، تعیین تکلیف نشده است.
انتهای پیام/
تخلف برخی اعضای شوراهای شهر در تضییع حقوق عامه تاسف‌بار است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار