خبر/

اعتراض شهروندان محله‌ی یوسف آباد تبریز به مبلغ غرامت پرداختی از سوی شهرداری

1399/05/12 - 13:58 - کد خبر: 24372 نسخه چاپی

نصر: تعدادی از شهروندان محله یوسف آباد تبریز در محوطه‌ی عمارت ساعت تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به مبلغی که شهرداری به عنوان غرامت به مسکن‌های تملک شده آنها پرداخت می‌کند، به گوش اعضای شورای شهر رساندند.

به گزارش نصر، فریدون بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در حاشیه‌ی این تجمع اظهار کرد: مقرر شده بود رمپ دسترسی از محله‌ی یوسف آباد به اتوبان پاسداران ایجاد شود، با توجه به اینکه در خصوص املاک فاقد سند این منطقه محدودیت وجود داشت، به همین دلیل شورا طی مصوبه‌ای به شهرداری اجازه داد جهت اجرای این طرح برای شهروندان غرامت پرداخت کند.
وی با اشاره به علت اعتراض و تجمع شهروندان محله‌ی یوسف آباد در محوطه‌ی ساعت، گفت: در فاصله‌ی مصوبه‌ی شورا مبنی بر پرداخت غرامت به این عزیزان، افزایش قیمتی در زمینه‌ی مسکن رخ داده است، در برخی موارد این افزایش قیمت در حوزه‌ی مسکن ۱۰۰ درصدی است، کارشناسان دادگستری و شهرداری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای هر متر ملک این شهروندان قیمت گذاری کرده‌اند و این شهروندان به دلیل افزایش قیمت مسکن، نسبت به این رقم شاکی هستند.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که اعتراض شهروندان محله‌ی یوسف آباد نسبت به افزایش قیمت مسکن منطقی است، گفت: هر متر زمین از این شهروندان توسط شهرداری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود؛ در حالی که مسکن ۴۵ متری با این قیمت حدود  ۸۰ میلیون تومان برآورد می‌شود و در هیچ کجای شهر با این مبلغ نمی‌توان مسکنی اجاره و رهن کرد چه بسا بخواهند مسکنی خریداری کنند.
وی ادامه داد: حدود ۵۳ واحد مسکونی در محله‌ی سعید آباد آخر یوسف آباد برای تملک جهت ایجاد رمپ دسترسی به اتوبان پاسداران  شناسایی شده است.
بابایی اقدم افزود: شهرداری باید پیگیری‌های لازم را برای رسیدگی به این موضوع انجام دهد و کارشناسی مجدد نسبت به قیمت روز مسکن در این منطقه انجام دهد تا رضایت شهروندان این منطقه را جلب کنیم.
وی بیان کرد: تملک مسکن این شهروندان به دلیل طرح شهرداری بوده است و ابن عزیزان همچنان بلاتکلیف باقی مانده‌اند.
وی تاکید کرد: ما به عنوان نماینده‌ی مردم باید پیگیر این موضوع بوده و اگر حتی نیاز به مصوبه‌ی مجدد شورای شهر شود شهرداری می‌تواند ‌در قالب لایحه‌ای مجدد از اعضای شورا درخواست کند تا برای تملک مسکن این شهروندان قیمت گذاری مجدد شود.
انتهای پیام/
اعتراض شهروندان محله‌ی یوسف آباد تبریز به مبلغ غرامت پرداختی از سوی شهرداری خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار