معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد:

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی

1399/05/12 - 10:45 - کد خبر: 24337 نسخه چاپی

نصر: معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومانی پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش نصر، پرویز محمدزاده در جمع خبرنگاران به ارائه گزارش عملکرد اعتبارات پژوهش سال ۹۸ پرداخت و اظهار داشت: در ابتدا طی نیازسنجی از دستگاه‌ها ۱۰۱ طرح را احصا کردیم؛ سپس ۱۷ محور اولویت دار تعیین شد و در نهایت ۱۰ طرح تصویب نهایی و اطلاعات آنها در سامانه سمات ثبت شد.
وی به توضیح اولویت‌های پژوهشی سال ۹۹ استان نیز پرداخت و گفت: اعتبارات استان از محل یک درصد پژوهشی یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان بود که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و ۱۰۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.
محمدزاده ضمن تشریح فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: در سال ۹۹ بر اساس شیوه نامه ابلاغی ۸۶ طرح ارسال شد؛ ۷ طرح نیز از سال قبل مانده بود؛ در نهایت چهار محور اولویت دار استان تعیین شد و نسخه اولیه احصا و در کارگروه ارائه شد.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی محورهای اولویت دار استان را «ارتقا توان تولید، سرمایه گذاری و اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حوزه فنآوری و هوشمندسازی»، «چالش‌ها و پیآمدهای ناشی از کرونا» و «حفظ محیط زیست» اعلام کرد.
وی در ادامه به تائید سه عنوان از ۷ طرح سال قبل برای فراخوان اولویت پژوهشی استان پس از تصویب شورای برنامه ریزی اشاره و اضافه کرد: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان، تدوین استراتژی و برنامه عملیاتیِ بازاریابی، تبلیغات و آموزش گردشگری استان در حوزه سلامت، اکوتوریسم و غذایی و تحلیل عواقب عدم رعایت حریم گسل‌های مهم در ساخت و ساز و تعیین مناطق پرخطر و مستعد لغزشی عناوین این سه طرح تائید شده هستند.
محمدزاده بر لزوم تصویب سه عنوان پژوهشی تائید شده سال ۱۳۹۸ جهت دادن فراخوان ۳ به عنوان بخشی از اولویت پژوهشی استان در سال ۱۳۹۹، تصویب محورهای اولویت‌دار ۴ گانه استان (مصوب کارگروه آپفن) برای ارزیابی عناوین پژوهشی ارسال شده توسط دستگاه‌های اجرایی و تفویض اختیار به کارگروه آپفن استان به منظور تسریع در فرایند بررسی، انتخاب و تصویب نهایی اولویت‌های پژوهشی استان تاکید کرد.
انتهای پیام/
 جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار