استاندار آذربایجان شرقی؛

ایران و آذربایجان به بزرگانی مثل استاد کریمی مراغه‌ای افتخار می‌کند

1399/05/12 - 10:34 - کد خبر: 24336 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از سال‌ها خدمات فرهنگی و هنری استاد کریمی مراغه‌ای، گفت: توسعه جوامع بیشتر از منابع و مواهب طبیعی، مدیون انسان‌های اندیشمند، صاحب‌نظر و هنرمندی چون استاد کریمی مراغه‌ای است.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تجلیل از استاد حسین کریمی مراغه‌ای که پیش از جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شد، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که ایران و آذربایجان ما بزرگانی مثل ایشان را دارد.
وی با بیان این‌که زبان ما برای قدردانی از ایشان قاصر است، افزود: استاد کریمی را همه به خوبی می‌شناسند و با آثار و خدمات فرهنگی و هنری ایشان آشنایی دارند و امروز توفیق داریم که از ایشان تجلیل کنیم.
حجت‌الاسلام محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه هم در این مراسم، صداقت، تواضع، اخلاق و تدین را از ویژگی‌های شخصیتی استاد کریمی مراغه‌ای برشمرد و گفت: ایشان از نادر افرادی است که متجاوز از 300 هزار بیت شعر سروده و آثار ایشان در شعر طنز و شعر آئینی واقعا برجسته و قابل تقدیر است.

اعطای نشان درجه یک شعر آئینی به استاد کریمی مراغه‌ای
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که استاد کریمی مراغه‌ای یکی از استوانه‌های سترگ شعر و ادب ایران زمین است، افزود: گستره آثار و آفرینش‌های استاد به قدری است که در ادوار تاریخ با عظمت و بزرگی از ایشان یاد خواهد شد.
محمد محمدپور گفت: به واسطه جایگاه برجسته استاد کریمی مراغه‌ای، نشان درجه یک شعر آئینی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم این استاد بزرگوار می‌شود.
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، لوح قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط استاندار آذربایجان شرقی به استاد حسین کریمی مراغه‌ای اهدا شد.
در این لوح، آمده است: آثار هنری استاد حسین کریمی مراغه‌ای در ‏شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آیین‌نامه مصوب شورای عالی فرهنگی، ‏گواهینامه درجه یک در رشته شعر آئینی به ایشان اعطا می‌شود.
همچنین در این مراسم لوح تقدیر توسط استاندار آذربایجان شرقی تقدیم این شاعر بزرگ مراغه‌ای شد.‏
انتهای پیام/
 ایران و آذربایجان به بزرگانی مثل استاد کریمی مراغه‌ای افتخار می‌کند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار