استاندار آذربایجان شرقی؛

هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود

1399/05/12 - 09:51 - کد خبر: 24335 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت پژوهش در برنامه‌های توسعه‌ای، گفت: هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود و این حوزه باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99، بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تقویت حوزه پژوهش تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نیز تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف پژوهشی به کار گیرند.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم در این جلسه عدم توجه به بحث پژوهش را ریشه همه مشکلات جاری دانست و گفت: اگر در گذشته بحث پژوهش جدی گرفته می‌شد امروز شاهد مشکلات متعددی مانند کمبود آب نبودیم.
حجت‌الاسلام رضا باقری بنابی با بیان این‌که هرچه در بخش پژوهش هزینه شود سرمایه‌گذاری است، افزود: خروجی پژوهش باید منجر به حل مشکلات شود و اگر امروز در بخش‌های مختلف دچار مشکل هستیم به خاطر این است که پژوهش خوبی در آن بخش انجام نشده است.
وی، اختصاص یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌ها به بحث پژوهش را ناکافی دانست و گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان بحث پژوهش را پیش برد و باید کمک کنیم تا با اصلاح قانون، این اعتبارات افزایش یابد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارائه کرد.
 علی جهانگیری با بیان این‌که 9 گروه کاری در ذیل این کارگروه تشکیل شده است، افزود: تمام اسناد بالادستی در تهیه برنامه اقتصادی استان برای سال 99 لحاظ شده و بخش‌های مهم وظایف دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه برای هر طرح یا پروژه اقتصادی در استان، فهرست اقدامات لازم تعریف شده است، افزود: اولویت ما در تهیه این برنامه، پیگیری در حین اجرای پروژه است و پیشنهاد می‌کنیم که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان متولی برنامه‌های توسعه، روند تحقق این برنامه را رصد کند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گزارش عملکرد گروه کاری آب و کشاورزی و پروژه‌های پیشنهادی این گروه برای تحقق شعار جهش تولید را ارائه کرد.
 به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99 با موضوع بررسی عملکرد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری، اولویت‌های پژوهشی و مصوبات کارگروه امور زیربنایی به ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد.
در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد بند ز تبصره 9 قانون بودجه کل کشور درخصوص اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و فرایند انتخاب اولویت‌های پژوهشی استان، 3 عنوان از طرح‌های پژوهشی سال قبل و 4 محور اولویت‌دار پژوهشی استان به تصویب رسید.
همچنین 12 مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری و روستایی، آمایش سرزمین و محیط زیست استان از جمله طرح جامع شهر عجب‌شیر به تصویب رسید.
انتهای پیام/
 هیچ گرهی بدون تحقیق و پژوهش باز نمی‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار