خبر/

ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی با رعایت موارد بهداشتی

1399/05/11 - 15:02 - کد خبر: 24305 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش قابل توجه تعداد موارد بستری‌ بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان گفت: ادامه روند کاهشی ابتلا به این بیماری، با تداوم رعایت موارد بهداشتی قابل تحقق است و مردم نباید عادی‌انگاری کنند.

به گزارش نصر، جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: آذربایجان‌غربی در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار داشته و از وضعیت قرمز فاصله دارد ولی همچنان باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، پروتکل های بهداشتی رعایت شود.
وی اضافه کرد: سه نکته مهم در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دیروز همزمان با عید سعید قربان شاهد بی توجهی مردم به رعایت موارد بهداشتی در خصوص ذبح قربانی بودیم که می تواند آثار بسیار بدی را طی روزهای آینده در خصوص شیوع بیماری کرونا بر جای بگذارد.
دکتر آقازاده تاکید کرد: همه باید مطیع مصوبات ستاد ملی کرونا باشیم تا بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را بشکنیم و آسیب این بیماری را کاهش دهیم.
وی از بستری بودن ۴۵۳ نفر با علایم قطعی یا مشکوک بیماری کرونا در آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۷ نفر در آی‌سی‌یو و ۳۵ نفر زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند.
وی با اشاره به اضافه شدن ۹۴ نفر به بیماران مبتلا به کرونا در استان طی روز گذشته، بیان کرد: از این تعداد، ۱۹ نفر مربوط به ارومیه و ۱۶ نفر مربوط به خوی بودند.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر طی هفته های طولانی گذشته با بیماری کرونا بوده ولی از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار رسیده که روند خوبی است.
تاکنون بیش از ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده که از این تعداد، بیش از ۳۰۴ هزار نفر شامل حدود ۱.۷ درصد مربوط به ایران است.
انتهای پیام/
ادامه روند کاهشی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی با رعایت موارد بهداشتی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار