معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه مطرح کرد:

کاهش ۵۰ درصدی بازماندگان از تحصیل در مراغه

1399/05/11 - 14:08 - کد خبر: 24298 نسخه چاپی

نصر: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: با تلاش مدیران، مربیان و همیاران مدارس و سواد آموزی، بازماندگان از تحصیل در این شهرستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، رضا آسیابی روز شنبه در گفت و گویی افزود: در این راستا، تعداد بازماندگان از تحصیل در این شهرستان که سال گذشته ۷۰۰ نفر بوده، به رغم شیوع کرونا به ۳۵۰ نفر بازمانده کاهش یافته است.
وی ادامه داد: بازماندگان از تحصیل هم اکنون جذب کلاس ها و دوره های سواد آموزی شده و ادامه تحصیل خواهند داد.
آسیابی از ایجاد مرکز یادگیری محلی برای بی‌سوادان و کم‌ سوادان در مراغه خبر داد و اضافه کرد: این مرکز همزمان با چند شهر بزرگ استان و در راستای گسترش فعالیت‌های اداره سوادآموزی مراغه و در پی موافقت وزارت آموزش و پرورش راه اندازی می شود.
وی افزود: هدف از تاسیس این مرکز، کمک به برنامه‌های توسعه پایدار در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده و مراکز یادگیری محلی می‌توانند نقش و رسالت مهمی در رسیدن به اهداف توسعه و ارتقای سطح آگاهی و توانمند سازی مردم داشته باشند.
وی ادامه داد: در این مرکز برای افرادی که نتوانسته اند تحصیلات بیشتری کسب کنند و دچار محرومیت تحصیلی شده اند، با رعایت پروتکل های بهداشتی، خدمات آموزشی و مهارتی ارائه می شود.
آسیابی اضافه کرد: همچنین در این مرکز یادگیری، اطلاعات عمومی، شهروندی و مهارت های چندگانه به افراد بازمانده و محروم از تحصیل ارائه می شود.
وی افزود: برای توسعه آموزش های این مرکز، از ظرفیت مناسب هنرستان ها برای آموزش مهارت ها نیز استفاده خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
انتهای پیام/
کاهش ۵۰ درصدی بازماندگان از تحصیل در مراغه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار