استاندار اردبیل؛

برگزاری مراسم عزاداری در منازل مسکونی اردبیل ممنوع شد

1399/05/11 - 13:29 - کد خبر: 24293 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در منازل مسکونی استان ممنوع است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز شنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: در صورت مشاهده برگزاری چنین مراسمی در منازل مسکونی و هرگونه اجتماع برای تماشا بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد قانونی خواهد شد.
وی گفت: در خصوص برگزاری عزاداری‌های ماه محرم نیز محدودیت‌هایی بر اساس تصمیم ستاد کشوری و استانی مقابله با بیماری کرونا  اتخاذ می‌شود.
استاندار اردبیل با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز و پیک کرونا از بستری بودن ۳۹۳ نفر مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: باید مردم و مسوولان با همکاری هم برای سیر نزولی کرونا در استان تلاش کرده و اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از مراسم جمعی را تا پایان سال ادامه دهند.
بهنامجو ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در وضعیت کنونی را گامی مهم برای کنترل کرونا در استان و رسیدن به وضعیت زرد و سفید تا یک ماه آینده دانست و گفت: فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، تذکرات حضوری در اماکن و خیابان‌ها ، تبلیغات و نظارت‌های انتظامی و بهداشتی از جمله اقداماتی است که از سوی حوزه‌های‌ مربوطه باید به طور مرتب اعمال شود.
وی در ادامه به تلاش شبانه‌روزی و ایثارگرانه کادر درمان و پرستاران در بیمارستان‌ها اشاره کرد و از اجرای تمهیدات لازم برای دورکاری همسران پرستاران که جزو نیروهای دولتی هستند، خبر داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در صورت بی‌توجهی به سیر افسار گسیخته کرونا در هفته‌های گذشته تعداد بستری‌ها بیشتر از وضعیت کنونی می‌شد.
شهرام حبیب‌زاده افزود: با اینکه هنوز وضعیت صعودی کرونا در استان مهار نشده  ولی از شدت آن کاسته شده است.
وی اعلام‌کرد: در ۱۰ روز اخیر به تعداد بخش‌ها و تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان افزوده شده و هیچ بیمار کرونایی در استان بدون تخت نمانده است.
وی گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌ها و مرخصی‌ها با تعداد ۵۵ تا ۷۰ نفر به بالانس رسیده و بستری‌های مربوط به بیماری کرونا معادل ترخیصی‌هاست.
حبیب‌زاده بیان‌کرد: هم اکنون ۶۷ بیمار کرونایی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام/
برگزاری مراسم عزاداری در منازل مسکونی اردبیل ممنوع شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار