رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خبر داد:

جذب دانشجو از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی

1399/05/11 - 12:24 - کد خبر: 24281 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که این دانشگاه پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی را آغاز کرده است، گفت: ثبت نام از پنج مرداد شروع شده و تا دوم شهریور ماه سال‌جاری از طریق سایت سازمان سنجش ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، بخشعلی معصومی در گفت‌وگویی با بیان این‌که پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه پیام نور استان فقط از طریق کنکور امکان‌پذیر است، اظهار کرد: شهریه پایین در تمامی مقاطع، فراهم کردن امکان پرداخت شهریه از طریق وام و صندوق دانشجویی، عدالت آموزشی، وجود سرفصل‌های کامل در کتب و برگزاری امتحانات به صورت متمرکز از جمله ویژگی‌های دانشگاه پیام نور است.
وی با بیان این‌که ظرفیت پذریش دانشجو در دانشگاه پیام نور نیز در سایت این دانشگاه موجود است، افزود: برای ترم جدید نیز درخواست ایجاد یکی‌سری رشته‌های پرمخاطب و حذف برخی رشته‌های کم مخاطب در دانشگاه پیام نور استان را کرده‌ایم که هنوز پاسخی در این رابطه دریافت نکرده‌ایم.
وی در ادامه سخنانش به شیوع بیماری کرونا، اشاره کرد و گفت: کرونا هم باعث شد تا از سیستم آموزش مجازی بیشتر استفاده کرده و حتی برای سایر دانشگاه‌ها نیز در برگزاری امتحانات و کلاس‌ها خدمات ارائه دهیم؛ به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه پیام‌نور تنها دانشگاهی بود که 100 درصد کلاس‌هایش را به صورت الکترونیکی برگزار کرد.
معصومی در این خصوص تشریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات، وزرات علوم از همان ابتدای شیوع بیماری تمامی دانشگاه‌های کشور را به استفاده از سیستم الکترونیکی و آموزش مجازی ملزم کرد که خوشبختانه دانشگاه پیام نور بر اساس رسالت‌های آموزشی خود دارای سیستم مدیریت یادگیری بوده و از قبل این بستر را فراهم کرده بود که این سیستم را برای آموزش‌های مجازی در ایام کرونا، توسعه داد.
وی با تاکید بر این‌که با برنامه‌ریزی و تدبیر، کلاس‌های مجازی خود را از 16 فروردین آغاز کردیم و دانشجویان و اساتید نیز استقبال خوبی از برگزاری کلاس‌ها کردند، گفت: در راستای استفاده از سیستم مجازی نیز کارگاه‌های آموزشی ارائه داده و خوشبختانه کلاس‌هایمان به موقع شروع شده و طبق زمانبندی خاتمه یافت.
وی با تاکید بر این‌که کنترل‌های لازم در رابطه با فرآیند تدریس، حضور دانشجویان در کلاس و... انجام شد، گفت: با توجه به این‌که کلاس‌های پیام نور نیمه حضوری است، اما استقبال دانشجویان از کلاس‌های مجازی در سطح خوبی بود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان با بیان این‌که با توجه به تداوم بیماری کرونا، امتحانات پایان ترم دانشگاه نیز به صورت الکترونیکی و از طریق اپلیکیشن پیام من و سایر سیستم‌ها برگزار شد، افزود: واحدهای عملی رشته‌های تحصیلی نیز در تابستان برگزار شده و تا 10 شهریور نیز نمرات این ترم ثبت خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که بعد از ارائه واحدهای عملی، بلافاصه به ترم تابستان ورود کرده و مجددا دروس را به صورت مجازی برگزار کردیم و دانشجویان هم استقبال خوبی کردند، گفت: کلاس‌های آموزشی ترم تابستان نیز توسط دبیرخانه منطقه 3 که دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی است، برای 14 هزار دانشجوی پیام‌نوری چهار استان "آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان" برگزار شد.
وی با بیان این‌که امسال ترم تابستان متفاوتی برگزار کردیم و برای تمامی دروس استاد تعیین کرده و تمامی دروس ارائه شده، تدریس شد، خاطرنشان کرد: کلاس‌های مجازی پیام نور به صورت آنلاین و آفلاین برگزار شده و در حوزه آموزش مجازی یک سری نواقص داشتیم که در ترم تابستان این نواقص نیز به طور کامل رفع شد.
معصومی در مورد نحوه ارائه آموزش در ترم بعدی(مهرماه 99) نیز گفت: چنانچه روند شیوع کرونا تا ترم بعدی مهار شده و اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را داشته باشیم، کلاس‌هایمان طبق روال سال‌های قبل هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد؛ سیستم آموزش مجازی نیز همچنان تداوم خواهد داشت، چراکه پتانسیل بسیاری دارد.
وی اضافه کرد: اگر هم کرونا مهار نشده و اجازه برگزاری کلاس‌ به صورت حضوری را نداشته باشیم، آمادگی و بسترهای لازم را داریم تا ترم جاری را به صورت کاملا الکترونیکی برگزار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان در راستای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز برگزاری جشنواره‌های فرهنگی به صورت مجازی، ارائه مشاوره توسط مراکز مشاوره دانشگاه برای دانشجویان در راستای کنترل استرس و...، توزیع بسته‌های معیشتی به دانشجویان بی‌بضاعت و خانواده‌های نیازمند، تهیه و توزیع ماسک توسط بسیج دانشجویی و کارمندان و... انجام شد.
انتهای پیام/
 جذب دانشجو از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار