میرتاج‌الدینی:

طرح مسکن انقلاب فراتر از مسکن مهر است

1399/05/10 - 18:28 - کد خبر: 24246 نسخه چاپی

نصر: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت بین طرح مسکن انقلاب با مسکن مهر در دولت های قبلی، گفت: طرح مسکن انقلاب بسیار فراتر از مسکن مهر بوده و در ۴ فاز تعریف شده است.

به گزارش نصر، مسکن انقلاب یکی از طرح های پیشنهادی نمایندگان مجلس برای رفع مشکل حاشیه نشینی و تامین مسکن اقشار کم درآمد و مسکن اولی هاست.
حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مسکن مهر که در دولت های نهم و دهم آغاز شد دارای دو فاز شامل خانه اولی‌ها و خانه‌های روستاییان بود، اما طرح ملی مسکن انقلاب دارای چهار فاز شامل ساخت مسکن برای خانه اولی ها، ساخت و مقاوم سازی خانه‌های روستایی، ساخت مسکن برای حاشیه نشین ها و ساکنان بافت های فرسوده است.
وی اظهار داشت: ظرفیت مسکن انقلاب دو برابر مسکن مهر است و این طرح با داشتن چهار فاز بسیار فراتر از مسکن مهر بوده و  همه دستگاه‌های مرتبط با بخش مسکن را به نوعی دخیل می‌کند که باید برای به نتیجه رساندن آن جهادی عمل کرد.
میرتاج الدینی، اقدامات شهرداری تبریز در حوزه سامان دهی حاشیه نشینی و بافت فرسوده شهر در مناطقی همچون اسدگولی، چوخورلار و مجتمع عتیق را قابل قدردانی دانست و اضافه کرد: این اقدامات باید با سرعت ادامه یافته و برای سایر مناطق شهری و نیازمند نیز تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه طرح مسکن انقلاب از مدت ها قبل و پیش از شروع مجلس یازدهم با رایزنی و مذاکره با شهرداران مختلف در ایران طراحی شده است، یادآوری کرد: شهردار و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز از همفکران نمایندگان مجلس در طرح کشوری مسکن انقلاب بوده‌اند.
به گزارش ایرنا،  ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از وسعت کلانشهر تبریز مشمول بافت فرسوده و حاشیه نشینی است.
انتهای پیام/
 
طرح مسکن انقلاب فراتر از مسکن مهر است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار