نماینده مردم تبریز در مجلس؛

طرح سوت‌زنی برای سوءاستفاده‌کنندگان از مناصب، ناامنی ایجاد می‌کند/ طرح سوت‌زنی را 160 نماینده امضا کردند

1399/05/09 - 16:44 - کد خبر: 24239 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید دارد که قانون باید از گزارشگران فساد، حمایت و پیشتیبانی کند.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی با اشاره به تدوین طرح اولیه الحاق یک تبصره به قانون مجازات اسلامی برای تشویق افشاکنندگان فساد (طرح سوت‌زنی) در قوه مقننه، اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که برای مبارزه با فساد می‌توانیم انجام دهیم، توسعه نظارت عمومی و همگانی است تا همه کارگزاران دولت و حکومت در هر جایگاهی احساس کنند از سوی مردم در  حال رصد شدن هستند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این رصد شدن یا عمومی است یا اختصاصی و افرادی که در جریان چنین موضوعاتی قرار می‌گیرند، برای اینکه بتوانند اطلاعات را در اختیار مسوولان ذی‌ربط قرار دهند، بنابراین این گروه باید از تضمین و پشتیبانی لازم بهره‌مند باشند.
وی تاکید کرد: اخیر در کشور با موضوعاتی مواجه هستیم که حکایت از فساد سازمان یافته در بخش‌های مختلف حکومت می‌کند، از این‌رو کسانی که الان ما از آنها به عنوان سوت‌زنان یاد می‌کنیم، باید حس کنند از جانب قانون مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در هر موضوعی حمایت از سوت‌زنان متفاوت باشد، توضیح داد: در قانون پیش‌بینی لازم برای حمایت از کسانی که جرم‌های مختلف را اعلام و دیگران را مطلع کردند، صورت پذیرفته است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: به جهت اهمیت خاص موضوع باید در قانون برای سوت‌زنان اقتصادی حاشیه امنی را لحاظ کنیم تا اطلاعاتشان در اختیار مسوولان ذی‌ربط قرار بگیرد و برای کسانی که احساس می‌کنند، شاید می‌توانند در رهگذر استفاده از مناسب و جایگاه خود به آلاف و الوف دست پیدا کنند، ناامنی ایجاد شود و آنها باید حس کنند به صورت پیدا و پنهان در حال رصد شدن هستند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، تدوین طرح اولیه الحاق یک تبصره به قانون مجازات اسلامی برای تشویق افشاکنندگان فساد (طرح سوت‌زنی)، در قوه مقننه کلید خورده است، این طرح از سوی نمایندگان در حال امضا شدن است و تاکنون 160 نماینده آن را امضا کرده‌اند. این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع می‌شود.
این طرح در مجلس قبل هم مطرح شد اما به دلایلی مسکوت ماند که با احیای مجدد، این طرح آماده ارائه به مجلس است.
انتهای پیام/
طرح سوت‌زنی برای سوءاستفاده‌کنندگان از مناصب، ناامنی ایجاد می‌کند/ طرح سوت‌زنی را 160 نماینده امضا کردند خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار