معاون استاندار زنجان؛

مراسم عرفه در هیچ یک از مناطق استان زنجان برگزار نمی‌شود

1399/05/09 - 13:57 - کد خبر: 24219 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ شهرستان و شهری در زنجان به لحاظ کرونا در وضعیت سفید نیست و بر این اساس، مراسم جمعی روز عرفه برگزار نمی‌شود بلکه از ظرفیت‌های فضای مجازی و صدا و سیما برای بهره‌مندی از معنویات این روز بزرگ استفاده خواهد شد.

به گزارش نصر، خدابخش مرادی نافچی روز پنجشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: طی روز گذشته ابلاغیه‌ای توسط ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در خصوص روز عرفه، اعیاد سعید قربان و غدیر به استان‌ها ابلاغ شده است که ستاد استانی و دستگاه‌های عضو نیز باید طبق آن عمل کنند.
وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا مراسم روز عرفه، عید غدیر و نماز عید قربان  فقط در شهرهایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ۲ متری در فضای باز برگزار خواهد شد.
این مسؤول ادامه داد: مراسم روز عرفه از طریق فضای مجازی برگزار می شود و برگزاری مراسم طبق ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در مناطق دارای وضعیت زرد، نارنجی و قرمز ممنوع است.
مرادی در ارتباط با  مراسم عید سعید قربان، نیز افزود: طبق ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، هرگونه مراسم فقط در شهرهایی که از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و شهرهایی که دارای وضعیت زرد، نارنجی و قرمز هستند نمی‌توانند مراسم برگزار کنند.
به گفته وی، در صورت برگزاری مراسم در مناطق سفید نیز در حد چند محل مشخص، بدون تجمع و پخش مستقیم از رسانه ملی و استانی، فضای باز و رعایت فاصله یک و نیم متری و با  استفاده از ماسک با حضور حداکثر جمعیت ۵۰ نفری است.
این مسؤول یادآور شد: طبق این دستور، از برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای توزیع نذری و از دید و بازدید در این اعیاد باید اجتناب و مراسم قربانی و ذبح دام طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی باید انجام و از ذبح دام در منازل پرهیز شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان تاکید کرد: کمیته‌ نظارت باید توسط فرمانداران شهرستان‌های استان و دستگاه‌های ذی‌ربط برای نظارت در راستای سلامت مردم و هدایت فضای معنوی به منازل و خانواده‌ها به شکل تکلیف انجام شود.
وی اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان‌ها باید برای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی توسط دامپزشکی تاکید داشته باشند و توافق‌نامه‌ای از سوی سازمان دامپزشکی کشور و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان کشور در خصوص نظارت بر مراکز عرضه دام منعقد شده که باید این نظارت در استان نیز انجام شود.
مرادی با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور نوع دام عرضه شده سلامت لازم را ندارد که نیازمند نظارت دقیق دامپزشکی استان در خصوص توزیع دام سالم و ذبح آن نیز باید نظارت مستمر انجام شود، افزود: براساس دستور استاندار زنجان پروتکل‌های بهداشتی محرم در مقیاس استانی در حال تدوین است.
وی با اشاره به اینکه برخی ها در فضای مجازی در خصوص نوع برگزاری مراسم اظهارنظرهایی می کنند که چنین نیست خاطرنشان کرد: در ستاد استانی کرونا  مواضع از طریق سخنگوی ستاد و در حوزه بهداشتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و در بحث مراسم و اطلاع رسانی محرم نیز  سازمان تبلیغات اسلامی متولی بوده و  نسبت به اطلاع رسانی ها مبادرت خواهند کرد.
این مسؤول یادآور شد: مواضع اعلام شده طبق راهبردها در استان لحاظ شده و برگزاری مراسم های مختلف مبتنی بر مصالح، سلامت و معنویت مردم انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام/
مراسم عرفه در هیچ یک از مناطق استان زنجان برگزار نمی‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار