دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز؛

میراث تاریخی تبریز عاملی موثر در توسعه گردشگری است

1399/05/09 - 12:45 - کد خبر: 24208 نسخه چاپی

نصر: دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی، گفت: میراث تاریخی به جا مانده از گذشته عاملی موثر در توسعه گردشگری این شهر است.

به گزارش نصر، سعید نیکوخصلت روز پنجشنبه در جلسه آسیب‌شناسی حفظ اشیا و آثار منقول اظهار کرد: میراث های تاریخی از جمله مهم‌ترین گنجینه‌های عصر معاصر است که ‌باید در راستای صیانت از آن گام‌های موثری با مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مردم برداشته شود.
وی گفت: تبریز با توجه به پیشینه تاریخی خود، میراث تاریخی متعدد و ارزشمندی را دارد و از این رو با صیانت از این ظرفیت‌های غنی می‌توانیم صنعت گردشگری خود را تقویت کنیم.
نیکوخصلت بابیان اینکه پیوند علم و اقدامات تخصصی حفاظتی، مسیر دستیابی به اهداف صیانت از میراث تاریخی را تسهیل می‌بخشد، افزود: در خصوص اقدامات حفاظتی و صیانتی از میراث تاریخی تبریز شاهد هم‌افزایی و مشارکت مستمر دانشگاه هنر و اداره‌کل میراث فرهنگی استان هستیم که به طور قطع تاثیر بسزایی در راستای اهداف صیانت از میراث ها و توسعه گردشگری دارد.
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر لزوم دانش‌افزایی و توانمندسازی فعالان حوزه میراث فرهنگی، گفت: با توجه به وظیفه ذاتی معاونت میراث فرهنگی در صیانت و حفاظت از ابنیه تاریخی، اشیا و آثار منقول، به‌روزرسانی علمی و تخصصی فعالان این حوزه امری ضروری است.
علیرضا قوچی افزود: باستان‌سنجی امری موثر در حین مراحل باستان‌شناسی و پس از آن است که در حفظ و صیانت از اشیای منقول نقش به سزایی دارد، در این راستا اداره کل همواره در تلاش است تا با برگزاری دوره‌های آموزشی از این دست، اقدامات خود را بیش ‌از پیش بر پایه علم روز استوار سازد.
قوچی عامل موثر در امانت‌داری از میراث تاریخی را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه حفاظت و صیانت از میراث تاریخی عاملی مهم در راستای انتقال امانت‌های پیشینیان به نسل آینده است.
انتهای پیام/
میراث تاریخی تبریز عاملی موثر در توسعه گردشگری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار