مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تشریح کرد:

جزئیات سامانه جدید بیمه بیکاری در آذربایجان شرقی

1399/05/09 - 11:48 - کد خبر: 24200 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از جزئیات سامانه جدید بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش نصر، حسین فتحی در گفت و گویی اظهار داشت: متقاضیانی که بیمه بیکاری آنها تداوم دارد و یا درخواست بیمه بیکاری دارند به سامانه جدید مراجعه نمایند همچنین متقاضیان جدید دریافت مقرری بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار مراجعه نمایند.
وی در خصوص  سامانه جدید بیمه بیکاری بیان داشت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در 5 استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.
وی افزود: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود شده است.
وی تاکید کرد: متقاضیان بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه نمایندو تاکید کردند: کسانی که در سامانه قدیم بیمه بیکاری درخواست خود را به ثبت رسانده اند، اطلاعات آنها به سامانه جدید انتقال داده می شود ولی برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالاً تغییرات به سامانه جدید مراجعه نمایند حسین فتحی با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایانی که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.
وی ادامه داد: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان اظهار کرد: تمامی کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
انتهای پیام/
 جزئیات سامانه جدید بیمه بیکاری در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار