خبر/

قدردانی استاندار اردبیل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و کسبه

1399/05/09 - 11:17 - کد خبر: 24195 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از مردم، اصناف و کسبه این استان به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقدیر کرد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در بازدید از وضعیت بازار و معابر شهر اردبیل اظهارداشت: با توجه به اینکه وضعیت اردبیل قرمز اعلام شده ، مردم و بازاریان موارد بهداشتی را  خوب رعایت می‌کنند و امیدواریم با همکاری همگان میزان خسارات این ویروس در یک ماه آینده کاهش چشمگیری داشته باشد.
وی با بیان اینکه ماسک زدن بین مردم به فرهنگ تبدیل شده ، افزود: تعداد زیادی از مردم از ماسک استفاده می‌کنند،  در استان اردبیل کسی از کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده گلایه ندارد و با نظارت مناسب در قیمت‌ها مردم می‌توانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده موردنیاز خود را به راحتی تامین کنند.
او با بیان اینکه کادر پرستاری و پزشکی در بیمارستان‌ها تلاش زیادی انجام می‌دهند، گفت: برای رعایت حال این عزیزان باید پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر، خانه‌ها و بازار رعایت شود تا در ۲ هفته آینده از میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاسته شود.
یهنامجو مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا را لازم‌الاجرا دانست و اظهارداشت: در این ستاد تصویب شده قهوه‌خانه‌هایی که عرضه قلیان دارند باید تعطیل شوند ولی متاسفانه عده‌ای از شهروندان به موضوع بی‌تفاوت بوده که با همکاری اکیپ‌های مستقر اقدامات لازم انجام می‌شود.
رییس ستاد مبارزه با کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: قهوه‌خانه‌ها معمولا محل دورهمی افرادی است که دارای سن بالا و بیماری زمینه‌ای هستند و باید در این زمینه رعایت اصول بهداشتی با توجیه کامل اکیپ‌های نظارتی انجام گیرد.
وی همچنین با تقدیر از آرایشگرهایی که اطلاعیه ستاد کرونا را جدی گرفته و محل کار خود را بهداشتی کرده‌اند گفت: یکی از محل جریان و شیوع این ویروس آرایشگاه‌ها هستند و باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.
استاندار اردبیل ضمن تبریک عید سعید قربان از مردم استان اردبیل خواست به مثابه عید نوروز، دورهمی‌ها و دید و بازدیدهای محفلی را محدود کنند تا وضعیت حاکم با شیب ملایم به وضعیت زرد و سفید نزدیک شود.
بهنامجو با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن  ماه محرم قرار داریم، افزود: عاشقان امام حسین (ع) با برخوردهای منطقی خود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند این مراسم در هفته‌های آتی به خوبی برگزار شود.
بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته و  ۶۸ نفر در بیمارستان بستری شدند.
به گفته، شهرام جبیب‌زاده ، هم‌اکنون ۴۱۱ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد ۶۷ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.
انتهای پیام/
قدردانی استاندار اردبیل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و کسبه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار