مدیرکل فرودگاه‌های استان خبر داد:

جابجایی سه هزار و 400 مسافر در فرودگاه سهند مراغه

1399/05/09 - 10:57 - کد خبر: 24190 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: به رغم شیوع کرونا و توقف دو ماهه پروازها در فردگاه سهند مراغه، امسال سه هزار و 400 مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شدند.

به گزارش نصر، رامین آذری روز چهارشنبه در بازدید از این فرودگاه اظهار کرد: در این مدت ۸۴ پرواز در مسیر مراغه به تهران و بالعکس صورت گرفته و هم اکنون پروازها در این فرودگاه برقرار است.
وی افزود: استمرار پروازها در فرودگاه سهند به توسعه حمل و نقل هوایی و برقراری پروازهای جدید در مسیرهای جدید در منطقه کمک می کند.
وی ادامه داد: امسال برای بهبود ایمنی پرواز، ۱۲ هزار متر مربع خط کشی استاندارد در فرودگاه سهند با ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اجرا شده است.
آذری اضافه کرد: برای توسعه فرودگاه سهند به تملک حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی واقع در محدوده آن نیاز است و این امر مستلزم تامین اعتبارات ملی است.
 
 
توجه به زیرساخت های حمل و نقل، زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه است
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم رفع مشکلات موجود در فرودگاه سهند گفت: توجه به زیرساخت های حمل و نقل، زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه خواهد بود.
علی موسوی حسینی افزود: در این راستا، تامین اعتبار برای توسعه و رفع مشکلات این فرودگاه بیش از پیش ضروری است.
وی ادامه داد: فرودگاه سهند با توجه به جابجایی هزاران نفر مسافر از زمان برقراری مجدد پروازهای آن تاکنون، از ظرفیت مناسبی برای توسعه بخش حمل و نقل منطقه برخوردار است.
وی اضافه کرد: رفع مشکل عدم وجود جایگاه سوخت و نیز توسعه زیرساخت های فرودگاه سهند از اولویت های بخش حمل و نقل هوایی و مسافری در منطقه است.
فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.
این فرودگاه دارای سالن ترمینال به وسعت یک هزار و ۲۰۰ متر است و از حدود ۱۸ ماه پیش به دلیل زمین‌گیر شدن هواپیمای مسافری و همچنین عدم استقبال شرکت های هواپیمایی از برقراری پروازها، برای چندمین بار پروازهای آن تعطیل شد.
با بهسازی سطوح پروازی باند فرودگاه سهند مراغه به طول سه کیلومتر و عرض ۳۰ متر در سال ۱۳۹۲، امکان فرود هواپیمای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
جابجایی سه هزار و 400 مسافر در فرودگاه سهند مراغه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار