مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

کتاب‌های چاپ شده در آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

1399/05/09 - 11:15 - کد خبر: 24189 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد عنوان های کتاب‌های چاپ شده در این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، محمد محمدپور، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در سال گذشته یک هزار و ۹۸۶ عنوان کتاب چاپ شده است در حالی که تعداد عناوین کتاب های چاپ شده در سال ۱۳۹۲ حدود ۹۶۴ مورد بود.
وی تعداد کتاب های منتشر شده در سال ۱۳۹۸ را ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار جلد اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ تعداد شمارگان کتاب های چاپ شده یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۳۰۰ جلد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۷ مسابقه کتابخوانی و ۳۱ مورد نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شده در حالی که تعداد نمایشگاه های برگزار شده در سال ۱۳۹۲ حدود ۱۹ مورد بود.
محمدپور، تعداد عناوین کتاب های تالیف شده در سال گذشته را یک هزار و ۶۷۹ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۳۰۷ عنوان کتاب ترجمه و ۱۱۰ مورد باشگاه کتابخوانی راه اندازی شده است.
وی ارزش کتاب های اهدایی به مراکز و موسسه های فرهنگی استان را در سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۳ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: این اقدام برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه استان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، سرانه فیزیکی فضای فرهنگی آذربایجان شرقی در خوشبینانه‌ترین حالت به ۴ سانتی مترمربع می‌رسد که در مقابل استاندارد ۷۰ سانتی متری رقم بسیار ناچیزی است.
انتهای پیام/
کتاب‌های چاپ شده در آذربایجان‌شرقی ۱۰۰ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار