مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر در استان؛

ویژه برنامه‌های عید سعید غدیرخم آذربایجان شرقی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

1399/05/09 - 09:55 - کد خبر: 24183 نسخه چاپی

نصر: مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: به خاطر کرونا برنامه‌های عید غدیر در استان به فضای مجازی سوق داده شده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که دفتر بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان شرقی، برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای عید غدیر و دهه امامت و ولایت در نظر گرفته است، اظهارداشت: این بنیاد رسالت تبیین و تبلیغ این واقعه بزرگ تاریخ تشیع را عهده‌دار است.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و با تاکید بر ضرورت‌های تبلیغی این بیانیه،  ابرازداشت: تبیین جایگاه غدیر در حکومت اسلامی، تبلیغ سیره و فضایل امیرالمونین (ع)، گسترش آموزه‌های علوی، تبیین خطبه غدیر، معرفی کتاب الغدیر و معرفی زیارت غدیریه و جامعه کبیره از جمله رسالت‌هایی است که می‌توان در مورد واقعه غدیر انجام داد.
مسئول بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی با بیان این که اهل بیت (ع) شان نزول تعدادی از آیات و سوره های قرآن هستند، ادامه داد: در روایتی داریم که سوره حمد در شان حضرت علی (ع) که صراط مستقیم نام گرفته اند.
وی از تولید و پخش برنامه "ارمغان غدیر" از شبکه استانی و شبکه های مجازی خبر داد و افزود: این برنامه به مناسبت دهه امات و ولایت و به مدت 5 دقیقه تولید شده است؛ پویش‌های مردمی نیز در فضای مجازی برای این مناسبت تاریخی شیعه در نظر گرفته شده است.
کاملی فر افزود: برگزاری مسابقات خطبه و دل نوشته غدیر، ترویج زیارت جامعه کبیره و غدیریه، برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی غدیر شناسی، ترویج حفظ خطبه غدیر، برگزاری مراسم تجلیل از سادات شهدای جنگ تحمیلی و دفاع از حرم بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای عید غدیر است.

وی برگزاری برنامه ترویجی و تبلیغی "یک خانه یک غذا" را مورد اشاره قرار داد و گفت: اطعام در روز غدیر بسیار سفارش شده است، علاقه مندان می توانند در روز غدیر برای نیازمندان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی غذا تدارک ببینند و یا مبلغ اطعام را به نهادهای ذی ربط جهت انجام این کار اهدا کنند.
مسئول بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی از شناسایی و تجلیل از پرچمداران غدیر خبر داد و اذعان داشت: همایش پیرغلامان علوی از کسانی تقدیر خواهد شدکه چندین سال عرصه تحقیق و تدریس کتاب نهج البلاغه و واقعه غدیر سابقه داشته اند همایش دیگری است که برای اولین بار برگزار می شود.
وی افزود: برگزاری مسابقات کتاب خوانی پیرامون غدیر و نورافشانی آسمان شهر تبریز توسط شهرداری، برنامه های تبیلغی در پایانه ها، مترو و فرودگاه، هماهنگی با صدا و سیما برای تبیین واقعه غدیر، نام گذاری پروژه دستگاه های اجرایی به نام امیرالمونین(ع)، هماهنگی با مادحان اهل بیت و موکب ها جهت جمع آوری کمک های مومنانه و تبلیغ غدیر انجام گرفته است.
کاملی فر تاکید کرد: ماه ذی الحجه ماه سرور است و مردم باید همانگونه که به عزداری های ماه محرم اهمیت می دهند به جشن غدیر نیز اهمیت دهند، چنانکه در نظر داریم بعد از 25 ذی الحجه به استقبال محرم برویم.
وی از راه اندازی کاروان های شادی با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد وافزود: ده ایستگاه ثابت توسط ده منطقه شهرداری تبریز جهت برگزاری جشن غدیر برنامه خواهند داشت، ماشین ها با توقف کوتاه برنامه هایی از قبیل اجرای سرود و ماشین نویسی را خواهند داشت.
مسئول دفتر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: طرحی برای ایجاد المان خاص غدیر در شهر تبریز به عنوان مرکز تشییع در نظر گرفته ایم که بعد از طراحی و ساخت در یکی از میادین اصلی شهر رونمایی خواهد شد.
وی با بیان این که برنامه های بنیاد غدیر استان به خاطر کرونا به فضای مجازی سوق داده شده است، گفت: کارگاه های غدیر شناسی، جریان شناسی، دوره های مجازی جایگاه ولایت الهی در سه مرحله برای نوجوانان، سیره و کلام حضرت علی (ع) و جایگاه ولایت در عالم خلقت از جمله برنامه های فضای مجازی است.
انتهای پیام/
ویژه برنامه‌های عید سعید غدیرخم آذربایجان شرقی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود خبرگزاری تسنیم


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار