معاون استاندار آذربایجان‌غربی؛

موافقت‌ شورای تامین آذربایجان‌غربی برای بازگشایی مرز "کوزه‌رش" سلماس

1399/05/08 - 15:39 - کد خبر: 24168 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مصوبات و موافقت‌های لازم در جلسات مختلف شورای تامین استان با بازگشایی مرز "کوزه‌رش" صورت گرفته که این امر، یکی از گام‌های مهم برای بازگشایی این مرز است.

به گزارش نصر، علی مصطفوی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرماندار سلماس بیان کرد: موضوع مهم در این خصوص، جلب رضایت کشور ترکیه برای این امر بوده که در این خصوص رایزنی‌ها از مجاری مختلف در حال انجام است.
وی اضافه کرد: باید به این مساله توجه شود که امروزه تجارت مرزی و مراوده تجاری با کشورهای همسایه مهمترین اقدام در شرایط ظالمانه تحریم است.
وی اظهار داشت: همچنین طرح تبدیل ۲ روستای ملحم و سیلاب سلماس به نقاط شهری توسط استانداری انجام شده و امیدواریم روند اداری آن اتمام یافته و به زودی تبدیل به شهر شوند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی برای تببین دستاوردهای امیدبخش به مردم است، گفت: مسوولان باید در زمینه تبیین دستاوردهای دولت در حوزه های مختلف و امیدبخشی به مردم گام بردارند.
مصطفوی گفت: هفته دولت امسال باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود تا اقدامات دولت طی هفت سال گذشته به خوبی در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه دریاچه ارومیه، ادامه داد: دولت در حوزه نجات دریاچه ارومیه و انجام طرح‌های مختلف در سطح استان عملکرد خوبی داشته و نیاز است تا همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌هایی چون توجه به جوانان، تامین مسکن و اشتغال این قشر جامعه تمام تلاش خود را به کار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه استان در شرایط ویژه از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و لحظه‌ای غفلت در این خصوص می‌تواند زحمات چندین ماهه کادر زحمتکش درمان و سلامت را به هدر بدهد، بیان کرد: با توجه به رعایت‌نکردن موارد بهداشتی توسط برخی مردم شاهد افزایش آمار ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در سطح استان بودیم که با توجه مردم و تلاش مسوولان در چند روز اخیر این مورد کنترل شد.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه  از خدمات مرتضی اصغری قدردانی و علی اکبر عسگری به عنوان سرپرست فرمانداری سلماس منصوب شد.
مرتضی اصغری از ۲۷ اسفند سال ۱۳۹۶ به عنوان فرماندار سلماس معارفه شده بود.
سلماس در شمال آذربایجان‌غربی و ۹۰ کیلومتری شهر ارومیه مرکز استان قرار دارد.
"کوزه رش" در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر سلماس، ۱۲۵ کیلومتری ارومیه، ۲۰۰ کیلومتری تبریز و ۱۴۲ کیلومتری شهر وان ترکیه واقع شده است.
آذربایجان‌غربی مهمترین استان مرزی کشور است که ۹۶۷ کیلومتر مرز با عراق، ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان دارد.
از این میزان، ۵۵۰ کیلومتر مربوط به مرز آذربایجان غربی با ترکیه است؛ بین ایران و ترکیه، سه مرز رسمی بازرگان، رازی و سرو وجود دارد و تلاش می شود تا یک مرز رسمی در سلماس و یک مرز رسمی دیگر در چالدران بین ۲ کشور بازگشایی شود.
انتهای پیام/
موافقت‌ شورای تامین آذربایجان‌غربی برای بازگشایی مرز خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار