محمود واعظی؛

۲۰ هزارمیلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن در اختیار بانک‌ها قرار گرفت

1399/05/08 - 15:07 - کد خبر: 24161 نسخه چاپی

نصر: رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: دولت برای کمک به مستاجران ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های کشور قرار داده است تا به متقاضیان، تسهیلات ودیعه مسکن با سود ۱۳درصد پرداخت کند.

به گزارش نصر، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اقدامات دولت برای حل مساله اجاره ‌بهای مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی مساله مسکن را بررسی و طرحی را در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کرد که بر اساس آن دولت دو اقدام را انجام داد.
رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: در اقدام اول بر اساس این طرح، افزایش اجاره مسکن در شهر تهران حداکثر بیشتر از ۲۵ درصد نباید باشد البته به معنای این نیست که حتما باید ۲۵ درصد افزایش داشته باشد، بلکه باید زیر این رقم باشد.  این افزایش در کلان‌ شهرها نیز باید تا ۲۰ درصد در شهرهای دیگر باید تا ۱۵درصد باشد که در ستاد ملی کرونا تصویب شد و به همه بخش‌ها و  قوه قضاییه ابلاغ شد و در جامعه آرامش به‌وجود آورد.
واعظی با بیان اینکه ممکن است افزایش اجاره‌بهای مسکن در شرایط کرونا به مستاجران فشار بیاورد، گفت: در اقدامی دیگر دولت ۲۰هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های مختلف قرار داد تا مستاجرانی که نیاز دارند تسهیلات با سود ۱۳ درصد بگیرند.
وی افزود: اکنون مردم درخواست خود را به وزارت راه پیامک می‌کنند و سامانه‌ای هم برای این کار طراحی شده است تا متقاضیان به بانک‌ها معرفی شوند.
واعظی همچنین درباره احتمال وجود اشکال فقهی برای وام تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: اقدامات بانک‌ها بر اساس سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی انجام می‌شود و در این زمینه هم موضوع در شورای فقهی بانک مرکزی بررسی و تصمیم گیری و اقدام می‌شود.

کنکور با رعایت اصول بهداشتی در ۴ روز برگزار می‌شود
واعظی درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: اگر فکر می‌کردیم که وضعیت ما در یک تا دو ماه آینده بهتر از امروز می‌شود، ممکن بود آزمون سراسری را به تاخیر بیاندازیم که البته تاکنون با وجود تاخیر انداختن هم عملا وضعیت بهتر از گذشته نشده است.  
رییس دفتر رییس جمهوری، داوطلبان کنکور را به دوگروه تقسیم کرد، گفت: گروه اول داوطلبانی هستند که درس خوانده‌اند و آمادگی کامل داشته و به خود اطمینان دارند و دولت و وزارت علوم را تحت فشار قرار داده اند که کنکور زودتر برگزار شود، از طرف دیگر گروهی هستند کمتر درس خوانده‌اند و به دنبال افزایش فرصت بوده تا بیشتر مطالعه کنند و درخواست دارند که کنکور به تاخیر بیفتد.
واعظی اقدامات وزارت بهداشت برای دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری آزمون را فوق العاده توصیف کرد و گفت: وزارت بهداشت دستور العمل‌های بهداشتی را تدوین کرد و بجای آن که کنکور در ۲ روز برگزار شود، کنکور در ۴ روز برگزار می‌شود. تمام محل برگزاری آزمون ضدعفونی می‌شود و فاصله اجتماعی  میان شرکت‌کنندگان که باید ۱.۲ متر باشد بیشتر از این طراحی شده است ورودی‌ها و خروجی ها نباید تجمع ایجاد شود.  
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: دولت، وزیر علوم و وزیر بهداشت دانش آموزان کنکوری را مانند فرزندان خود می‌دانند و برای سلامتی آنها نگران هستند و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی کنکور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
۲۰ هزارمیلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن در اختیار بانک‌ها قرار گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار