معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌ شرقی؛

مشکل بستری و درمان بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

1399/05/08 - 12:52 - کد خبر: 24145 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مشکلی از لحاظ امکانات فیزیکی برای بستری و درمان بیماران کرونایی در استان وجود ندارد.

به گزارش نصر، علیار راستگو، روز چهارشنبه در پانزدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی افزود: کادر پزشکی استان با انگیزه کافی بر روی این بیماری و درمان آن تمرکز دارند.
وی اظهار داشت: تا زمانی که واکسن و داروی بیماری کرونا کشف نشده است باید شیوه همزیستی با این بیماری را یاد بگیریم و با رعایت چندین نکته ساده و توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، خود را از این بیماری مصون نگه داریم.
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مردم باید بدانند نگرانی در خصوص این بیماری همچنان وجود دارد و تنها با رعایت نکات بهداشتی مانندن زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می توان شاهد کاهش ابتلا و فوتی های ناشی از بیماری شد.
راستگو با تاکید بر برگزاری مراسم های ماه محرم با رعایت پروتکل های لازم ادامه داد: باید نسبت به اجرای پویش احسان در ماه محرم اقدام شود به گونه ای که نذر مردم در این ایام می تواند توزیع ماسک یا بسته های مواد خشک به نیازمندان باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر لزوم حساس سازی مردم نسبت به بیماری کرونا به وسیله روش های اقناعی تاکید کرد و گفت: این کار می تواند به وسیله دادن اطلاعات مفید توسط پزشکان و متخصصان حوزه سلامت انجام شود و نقش رسانه ها برای مطرح کردن این موضوعات بسیار مهم است.
محمد محمدپور افزود: همچنان باید مردم را به سه روش ساده اما تاثیرگذار استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و همچنین بهداشت فردی دعوت کرد چرا که بیماری کرونا هنوز در بین ما وجود داشته و برای همزیستی با این بیماری باید به هشدارهای مسئولان حوزه سلامت کشور توجه کرد.
وی بر لزوم اطلاع رسانی های مناسب نسبت به فداکاری کادر درمان و اطمینان بخشی به مردم در خصوص توانمندی پزشکان و مدافعان حوزه سلامت توسط رسانه ها تاکید کرد.
دبیر شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی گفت: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز باید نسبت به ارائه اطلاعات کافی در خصوص ابعاد جدید بیماری و مکان های پرخطر تبریز و دیگر شهرهای استان به مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی اقدام کنند.
محمدپور با اشاره به نزدیکی به هفته دولت ادامه داد: هفته دولت، فرصت مناسبی برای گفت و گو با مردم و بیان عملکرد واقعی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و نهادهای متعدد است.
وی نقش و مسوولیت روابط عمومی سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای انعکاس موثر اقدامات را مهم ارزیابی و یادآوری کرد: اقدامات اساسی و زیرساختی و خدمات دولت توسط دستگاه های اجرایی و رسانه های استان باید به شیوه های مناسب و به شکل مستند به اطلاع مردم برسد.
تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.
انتهای پیام/
مشکل بستری و درمان بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار