مسئول بسیج هنرمندان استان؛

دومین کنگره شعر محرم در تبریز برگزار می‌شود

1399/05/08 - 11:18 - کد خبر: 24136 نسخه چاپی

نصر: مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین کنگره شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، حامد شب خیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین کنگره شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور با حضور و دعوت از شعرای آیینی و ارزشی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان مهرماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آنچه برای دبیرخانه کنگره اهمیت دارد، ادامه داد: انعکاس مسائل روز جهان اسلام با عنایت به اصل کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا، ارزش‌های انقلاب اسلامی، افزایش روحیه استکبار ستیزی، جبهه جهانی مستضعفین، مقاومت شیعیان در (یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین، سوریه)، وحدت در پرتو ولایت،سردار رشید سپاه  اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم، مجاهدتهای مدافعان سلامت و کمکهای مومنانه، برجسته سازی حماسه اربعین و روحیه حماسی با وقایع و رویدادهای  عاشورایی مورد نظر خاص کنگره است.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی در رابطه با شرایط ارسال آثار توضیح داد: هر شاعر می تواند حداکثر 5 قطعه از آثار خود را به کنگره ارسال نمایند( محدودیتی در زبان و قالب آثار وجود ندارد)، همچنین علاقه‌مندان از ارسال اشعاری که پیش تر در کنگره ها و سایر همایش های ادبی شرکت داده شده خودداری کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره عنوان کرد: کنگره شعر محرم 10 و11 مهر ماه سال 99 با معرفی 30 نفر از منتخبین به کار خود پایان می دهد، با توجه به شرایط بیماری کرونا احتمال برگزاری اختتامیه کنگره به صورت مجازی وجود دارد.

شب خیز در رابطه با نحوه ارسال آثار نیز توضیح داد: علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق سایت زبدة الاشعار WWW.ZOBDATOLASHAAR.IR و یا از طریق پیام رسان های سروش و ایتا به شماره 09144616613/09147787505/ 09143320179 و یا با ارسال به دبیرخانه مرکزی تبریز-بلوار 29 بهمن- مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن- طبقه دوم- سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی تا 20 شهریور ماه سال جاری ارسال کنند.
انتهای پیام/
دومین کنگره شعر محرم در تبریز برگزار می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار