مدیر صندوق صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل؛

صندوق کارآفرینی امید یک هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی روستایی در استان اردبیل ایجاد کرد

1399/05/08 - 10:51 - کد خبر: 24127 نسخه چاپی

نصر: مدیر صندوق صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل از ایجاد یک هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی روستایی در این استان از طریق پرداخت تسهیلات مالی به روستاییان خبر داد.

به گزارش نصر، هادی بابایی‌مهر روز چهارشنبه به خبرنگار گفت: این تعداد شغل با پرداخت ۶۳۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان با پرداخت این مقدار تسهیلات و با ۸۴ درصد جذب اعتبار اختصاص یافته نسبت به معرفی‌شدگان در حوزه اشتغال پایدار روستایی از  ۹۲۵  فقره طرح اشتغال حمایت مالی کرده است.
به گفته وی، این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و صنایع پایین دستی، بخش خدمات، صنعت و معدن بویژه معادن کوچک، فناوری اطلاعات، صنایع دستی، گردشگری و بوم‌گردی بوده و با نگاه "هر روستا یک محصول" و "روستای بدون بیکار" و صندوق‌های خرد و محلی، مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان روستایی اجرایی و به نتیجه رسیده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه‌های استراتژیک محور در استان افزود: یکی از شاخص‌ترین اقدامات صندوق کارآفرینی امید طراحی و اجرای نظام تامین مالی متناسب با روستاها از جمله  صندوق‌های خرد محلی می‌باشد.
او گفت: در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور با راه‌اندازی یک هزار و ۸۰۰ صندوق خرد محلی در همین تعداد روستا امکان حمایت از بانوان فعال در روستاها را فراهم کرده و سهم استان اردبیل در این طرح ۷۶ صندوق خرد محلی زنان روستایی می‌باشد.
بابایی‌مهر افزود: ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به این صندوق‌ها با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو پرداخت شده است.
انتهای پیام/
صندوق کارآفرینی امید یک هزار و ۳۸۱ فرصت شغلی روستایی در استان اردبیل ایجاد کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار