خبر/

انتقاد نماینده هشترود از محدودیت خرید تضمینی گندم برای سیلوداران

1399/05/07 - 12:29 - کد خبر: 24089 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از محدودیت خرید تضمینی گندم از طرف اداره کل غله استان برای سیلوداران هشترودی انتقاد کرد.

 به گزارش نصر، سید حمزه امینی در مراسم برداشت گندم در روستای دهلان هشترود، خاطر نشان کرد:  متاسفانه اداره کل غله استان برای سیلوداران هشترودی مشکل ایجاد کرده و به بعضی از سیلوداران این شهرستان اجازه خرید تضمینی گندم را نمی دهد و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند، این مسئله را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیر خواهم شد.
وی افزود: دولت باید در خرید تضمینی گندم دقت بیشتری داشته باشد و گندم را با قیمت بالایی از کشاورزان بخرد.
وی از پرداخت نشدن به موقع خسارات بیمه کشاورزی به کشاورزان متضرر شده از بدی آب و هوا و حوادث مختلف انتقاد و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان هشترود از زمان های گذشته انبار غله ایران بوده؛  نیاز به حمایت های ویژه دارد.
فرماندار هشترود نیز در این مراسم گفت: کارشکنی اداره کل غله استان موجبات ناراحتی سرمایه گذاران حوزه کشاورزی و کشاورزان را فراهم آورده و مسئولان این اداره کل باید در خصوص عدم اجازه خرید گندم تضمینی برای سیلو داران، تجدید نظر کنند.
وی ادامه داد: کشاورزان هشترودی با کمک گرفتن از مهندسان این رشته علاوه بر اینکه با کاهش محصول مواجه نشدند بلکه توانستند 140 هزار تن محصول گندم تولید کنند.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا، گفت: شهرستان هشترود با دارا بودن 95 هزار هکتار زمین دیم و 1350 هکتار زمین آبی و نیمه آبی در تولید محصول گندم سرآمد شهرهای استان و حتی کشور است.
مجید احمدی اضافه کرد: گندم هشترود یک نمونه از گندم های کشت شده در مزارع کل کشور می باشد که با نام هشترود برند سازی شده است.
وی ادامه داد: با اضافه شدن 77 دستگاه تراکتور، سه دستگاه کمباین و 106 دستگاه از ادوات کشاورزی به حوزه صنعت کشاورزی هشترود، این شهرستان توانسته به یکی از شهرستان‌های برتر کشاورزی در کل کشور تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر محدودیت خرید تضمینی گندم از طرف اداره کل غله استان برای سیلوداران هشترودی برداشته شود، ما می توانیم 225 هزار تن گندم را در پنج سیلوی هشترود ذخیره کنیم.
انتهای پیام/
انتقاد نماینده هشترود از محدودیت خرید تضمینی گندم برای سیلوداران خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار