سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:

افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در زندان‌ها

1399/05/07 - 10:55 - کد خبر: 24075 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در زندان‌ها بر اساس بررسی‌ها و اقدامات انجام شده توسط حوزه بهداشت محیط خبر داد.

به گزارش نصر، سیما سادات لاری درباره وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها بیان کرد: بازرسی‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌ها افزایش یافته و آموزش زندانی‌ها، کارکنان و سربازها در زمینه بیماری کووید ۱۹ در هر بازدید انجام می‌شود. همچنین الزامات سلامت محیط و کار به همه زندان‌ها از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: به صورت روزانه ۵۸ هزار و ۵۰۰ کلرسنجی توسط کارشناس رابط، ۶۲۰ نمونه برداری میکروبی آب با مشارکت سازمان زندان‌ها انجام می‌شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از ۲۰۰ واحد و کارگاه تولیدی در زندان‌ها وجود دارد که در بازه زمانی شیوع ویروس کرونا، هزار و ۵۴۲ مورد بازرسی از زندان‌ها انجام شده است. همچنین در سه ماهه نخست امسال ۳۰۱ بازرسی انجام شده است. ۷۹ درصد کارگاه‌ها تا پایان سال ۹۸ دارای وضعیت بهداشتی و ایمنی مطلوب بودند.
وی افزود: گندزدایی محیط بر اساس پروتکل‌های ابلاغی حداقل روزی دو بار انجام می‌شود و از اسفند ۹۸ تا تیر ۹۹ تعداد دو هزار و ۶۵۰ دستگاه تهویه در زندان‌ها نصب شده است.
لاری اظهار کرد: درصد رعایت بهداشت عمومی و نظافت در زندان‌ها از ۸۵ درصد به ۹۳ درصد، استفاده از ماسک توسط زندانی‌ها از ۵۶ به ۷۰ درصد و توسط کارکنان و سربازها از ۹۲ به ۹۷ درصد رسیده است.
سخنگوی وزارت بهداشت پیش از این نیز درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا گفته بود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا اهمیت فراوانی دارد. از طرفی استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی از طرف مردم نیز نباید فراموش شود. در حال حاضر بیماری کووید ۱۹ هیچ واکسن یا داروی اختصاصی ندارد و تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت و همین اصول سه گانه است.
به گزارش ایرنا، تا ظهر روز گذشته (دوشنبه) تعداد ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است.
انتهای پیام/
افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در زندان‌ها خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار