مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی؛

۸۰ درصد از ناقلان ویروس کرونا بدون علائم بالینی هستند

1399/05/07 - 09:59 - کد خبر: 24071 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه براساس آخرین آمار 1577 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمان سازمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند، گفت: ۸۰ درصد از ناقلان ویروس کرونا فاقد علائم بالینی هستند.

به گزارش نصر، ابوالفضل آفریده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار با بیان اینکه ۳۹ نفر 1577 بیمار تاکنون فوت کرده‌اند، ادامه داد: تا ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (دوشنبه) ۳۳ هزار و ۸۵۲ نفر در مجموع و ۱۷۰ نفر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند.
وی تصریح کرد: اکنون شیوع ویروس کرونا در کشور مجددا افزایش یافته و با توجه به افزایش دما در تابستان نیز باید تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته شود؛ به عنوان مثال استفاده از کولر در منزل، ادارات و اتومبیل‌های شخصی و... مستلزم محل خروجی هوا است؛ گردش هوا در یک محیط بسته بی‌شک با خطر همراه است.
آفریده افزود:‌ استفاده از ماسک و رعایت فاصله دو متری و عدم گفت وگوی کلامی هم با افراد فاقد ماسک ضروری است زیرا ۸۰ درصد از ناقلین کرونا فاقد علائم بالینی و ظاهرا سالم هستند.
به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، قدرت انتقال ویروس کرونا در ناقلان سالم بیش از بیماران مبتلا به این ویروس است.
وی همچنین یادآور شد: قبل از شست وشو و ضدعفونی دست‌ها نیز شهروندان به هیچ عنوان با سر و صورت تماس نداشته باشند.
انتهای پیام/
۸۰ درصد از ناقلان ویروس کرونا بدون علائم بالینی هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار