معاون عمرانی استاندار:

زیرگذر و روگذرها استاندارد نیستند/ شبکه معابر شهری باید استانداردسازی شود

1399/05/06 - 23:16 - کد خبر: 24057 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه در حوزه ترافیک، مدیریت و برنامه‌ریزی مهم‌تر از کارهای سخت‌افزاری است، گفت: مشکل ترافیک تنها با توسعه معابر و ساخت روگذر و زیرگذر حل نمی‌شود و باید به استانداردسازی شبکه‌های موجود هم توجه شود.

به گزارش نصر از خبرگزاری فارس، جواد رحمتی امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان، اظهار داشت: در سال‌های گذشته، زیرگذرها و روگذرهای متعددی در شهرها ساخته شده اما مشکل ترافیک حل نشده است؛ در حالی که اگر هزینه این اقدامات برای توسعه حمل‌ و نقل عمومی هزینه می‌شد نتیجه بهتری به دست می‌آمد.
وی افزود: اگر انتظار داریم که مردم در مناطق مرکزی شهر از خودروی شخصی استفاده نکنند، باید امکان استفاده از حمل‌ و نقل عمومی را فراهم کنیم و منطقی نیست که مردم حق انتخاب نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با تأکید بر ایمن‌سازی معابر شهری،گفت: افزایش تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری در سال‌جاری، مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و علل و عوامل این موضوع باید بررسی و شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت از مهم‌ترین شاخصه‌های یک شهر خوب است، یادآور شد: وقتی ارتباط بین دو سمت معابر به شکل منطقی تعریف نشود شاهد چنین حوادثی خواهیم بود و به‌جای اینکه مشکل را حل کنیم، دست به اقدامات کلیشه‌ای می‌زنیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: ساخت پل‌های عابر پیاده یکی از این اقدامات است که اغلب برای فرار از تعقیب قانونی به هنگام حادثه ساخته می‌شوند و توجهی به این که مردم از آن استفاده می‌کنند یا نه، نمی‌شود.

وی متذکر شد: افزایش تلفات درون‌شهری مسئله بسیار مهمی است و برای حل این مشکل در کنار فرهنگ‌سازی و تمهیدات فیزیکی، باید در عملکردهای مدیریتی هم تجدید نظر شود.

در این جلسه موضوع افزایش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درون‌شهری که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، بررسی و راهکارهای کاهش آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
انتهای پیام/
زیرگذر و روگذرها استاندارد نیستند/ شبکه معابر شهری باید استانداردسازی شود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار