مدیرکل گمرک استان اردبیل؛

صادرات استان اردبیل ۶ درصد افزایش یافت

1399/05/06 - 13:50 - کد خبر: 24036 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل گمرک استان اردبیل اعلام کرد: صادرات کالا از دروازه مرزی این استان در سه ماه نخست امسال با وجود شیوع بیماری کرونا و رکود نسبی فعالیت‌های اقتصادی، ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش نصر، پرویز تقوی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار افزود: در سه ماه نخست امسال، ۳۳ هزار و ۵۴۸ تن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.
وی با اشاره کاهش چهار درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان اردبیل به خارج از کشور در فصل بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: با وجود کرونا، مراودات تجاری ایران با جمهوری آذربایجان و کشورهای دور و نزدیک از دروازه مرزی بیله‌سوار ادامه دارد.
مدیرکل گمرک استان اردبیل همچنین گفت: در سه ماه سال جاری، چهار هزار و ۳۹ تن کالا به ارزش ۶ میلیون دلار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۷۸ درصد و از نظر ارزش هم ۵۹ درصد کاهش یافته است.
وی، سیب‌زمینی، سیمان، شیشه، تره‌بار، انواع مصنوعات و مواد غذایی را عمده کالاهای صادراتی استان اردبیل از مرز بیله‌سوار و ماشین‌آلات، گوشت، پنبه، انواع کاغذ و مقوا و برخی محصولات بهداشتی را عمده کالاهای وارداتی از مرزهای این استان اعلام کرد.
تقوی، جمهوری آذربایجان، عراق، ترکیه، گرجستان و امارات متحده عربی را مقصد کالاهای صادراتی از استان اردبیل و نیز ایتالیا، روسیه، چین، ترکیه و تاجیکستان را مبداء کالاهای وارداتی از این استان ذکر کرد.
وی با بیان انجام همه خدمات گمرکی در مرز بیله‌سوار در ایام شیوع کرونا و جلوگیری از معطلی و بروز مشکل در امر خدمات ترانزیت، صادرات و واردات کالا گفت: مدیران گمرک جمهوری آذربایجان در این مدت همکاری خوبی را طرف ایرانی داشتند.
مدیرکل گمرک استان اردبیل، با بیان کاهش رفت و آمد مسافران بین ایران و جمهوری آذربایجان از مرز بیله‌سوار گفت: جمهوری آذربایجان تنها کشوری بود که مرزهای خود را به روی ایران نبست.
وی اضافه کرد: پارسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مسافر آذری از مرز بیله‌سوار وارد ایران شدند اما با شیوع بیماری کرونا، تردد از این دروازه مرزی تنها برای ورود اتباع ۲ کشور محدود شد.
استان اردبیل دارای چهار واحد گمرکی اداره کل اردبیل، اداره کل گمرک مرزی بیله‌سوار، اداره گمرک فرودگاه اردبیل و گمرک امانات پستی استان است.
انتهای پیام/
صادرات استان اردبیل ۶ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار