معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

سرمایه‌گذاری‌ در بخش گردشگری اردبیل شتاب گرفت

1399/05/06 - 12:40 - کد خبر: 24028 نسخه چاپی

نصر: معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح‌های حمایتی ،راه سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری این استان هموار شده و اجرای این طرح‌ها شتاب گرفته است.

به گزارش نصر، فرزاد کیسان روز دوشنبه در جلسه رفع موانع طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی استان اردبیل در خلخال افزود: برغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا در استان و سایه این بیماری بر بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ، طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری استان از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و سرمایه‌گذاران این طرح‌ها با حمایت این اداره کل برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در حال احداث تلاش می‌کنند.
وی گفت: با هدف تسریع در روند اجرایی طرح‌های گردشگری سرمایه‌گذاری شده از سوی بخش خصوصی و تسریع در روند پاسخ استعلامات و حذف برخی از بروکراسی اداری در مناطق مختلف استان ، جلسات تسهیل و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این اداره کل از این پس در مراکز شهرستان‌ها با حضور سرمایه‌گذاران بخش گردشگری این مناطق تشکیل خواهد شد.
وی اظهارداشت: در کنار حمایت از طرح‌های گردشگری ، انتظار از سرمایه‌گذاران رعایت ضوابط قانونی در مدت اجرای طرح با توجه به فشار دستگاه‌های نظارتی استانی مبنی بر اجرای درست طرح در چارچوب قانون و پرهیز از انحراف در اجرای این گونه پروژه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی است.
او افزود: صرف دریافت مجوز موافقت اصولی از سوی سرمایه‌گذاران بخش گردشگری بدون دریافت پروانه ساخت و همچنین طی روند اداری و قانونی پروژه نمی‌تواند مجوزی برای آغاز پروژه‌های گردشگری باشد.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تشریح کرد: هم‌اکنون ده‌ها طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خدمات گردشگری این استان با ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
کیسان جذب سرمایه‌گذاری خارجی را یکی از اولویت‌های بخش گردشگری استان اردبیل در سال جدید عنوان کرد و گفت: در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری متعددی تهیه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به توقف و نیمه‌کاره ماندن تعدادی از طرح‌های گردشگری استان اردبیل به دلیل مشکلات مالی افزود: معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در سال گذشته اقدام به شناسایی این واحدها و بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی برای فعال کردن دوباره آنها کرده است.
کیسان افزود: برخی از این طرح‌ها برای آینده گردشگری استان مهم هستند و با تعامل صورت گرفته با معاونت اقتصادی استانداری اردبیل، قرار است با اعطای تسهیلات مشکل این قبیل طرح‌ها حل شود.
او تکمیل طرح‌های مطالعاتی در حال انجام، آغاز عملیات اجرایی هتل‌های پنج ستاره و تکمیل پیست‌های اسکی را از دیگر برنامه‌های مهم این معاونت در سال جدید عنوان کرد.
در این جلسه مشکلات ۱۲ طرح گردشگری منطقه از جمله پروژه‌های در حال اجرای پل معلق ،مجموعه بوم‌گردی قصرهای چوبی ، هتل ۵ ستاره ازناو ، هتل سه ستاره مجره ، مجموعه اقامتی الماس ، هتل روستای گیلوان ، مجموعه گردشگری بام خلخال و چند طرح دیگر بررسی شد.
انتهای پیام/
سرمایه‌گذاری‌ در بخش گردشگری اردبیل شتاب گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار