سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

غرق شدن جوان ۳۰ ساله در سد شهرچایی ارومیه

1399/05/06 - 12:38 - کد خبر: 24027 نسخه چاپی

نصر: سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: جسد جوانی که روز گذشته در سد شهرچای غرق شده بود، توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر پیدا و از آب خارج شد.

به گزارش نصر، عباس سیدزکریایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: جسد این جوان که روز یکشنبه پنجم مرداد در اثر بی‌احتیاطی در پشت سد شهرچای ارومیه منطقه سیلوانا غرق شده بود، پس از پنج ساعت جستجو نجاتگران و غواصان جمعیت هلال احمر ارومیه کشف و تحویل مقام‌ها شد.
وی افزود: از زمان وقوع این حادثه تیم‌های عملیاتی امداد و نجات هلال احمر متشکل از تیم‌های واکنش سریع، آنست و سیلاب به همراه تجهیزات لجستیکی لازم به محل وقوع حادثه اعزام و عملیات جست‌وجو را در این رودخانه آغاز کردند.
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: فرد غرق شده که حدود ۳۰ سال سن دارد، از صبح روز گذشته یکشنبه پنجم مرداد اقدام به شنا در این محل کرده بود که دچار سانحه شد.
بنا به این گزارش، با توجه به آغاز فصل گرما تعدادی از مردم بدون توجه به هشدارها و اطلاعیه‌ها در سدها و تاسیسات آبی آذربایجان‌غربی شنا می‌کنند و این امر همواره با خطرهای جانی و احتمال غرق شدن همراه بوده است.
طبق اطلاعیه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی شنا در دریاچه پشت سدهای استان ممنوع بوده و این تاسیسات تنها برای آبرسانی طراحی و احداث شده است و به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست.
هم اکنون ۱۳ سد در آذربایجان‌غربی شامل سد شهرچای ارومیه، آغ چای چایپاره، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، شهید قنبری ماکو، ساروق تکاب، قیقاج و ارس ۲ پلدشت، سد بوکان، سد مهاباد، سد سیلوه پیرانشهر و سد ماکو در حال بهره‌برداری است.
انتهای پیام/
غرق شدن جوان ۳۰ ساله در سد شهرچایی ارومیه خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار