افتتاح پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در استان با حضور وزیر اموراقتصاد و دارایی از طریق ویدئو کنفرانس؛

فرآیند صدور مجوز کسب و کار از 72 روز به 72 ساعت کاهش یافت/ پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در آذربایجان شرقی افتتاح شد

1399/05/06 - 11:50 - کد خبر: 24025 نسخه چاپی

نصر: هدف از آغاز به کار این مرکز تسریع فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و صدور کارت بازرگانی در کمتر از ۷۲ ساعت عنوان شده است، قبلا این فرآیند 72 روز طول می کشید.

به گزارش نصر، پنجره واحد فیزیکی شروع (کسب و کار) در آذربایجان شرقی همزمان با چهار استان دیگر با حضور "فرهاد دژپسند" وزیر اموراقتصاد و دارایی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، هدف از آغاز به کار این مرکز تسریع فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار و صدور کارت بازرگانی در کمتر از ۷۲ ساعت عنوان شده است، قبلا این فرآیند بیش از 70 روز طول می کشید.

در پنجره واحد فیزیکی کسب و کار، ادارات سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ وارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک و اتاق بازرگانی  که بصورت یکجا در محل اتاق بازرگانی استقرار یافته اند به متقاضیان، ارائه خدمات خواهند کرد.
 
 
"هاشمی مقدم" معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت ایجاد پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار و تاثیر مثبت آن بر رونق اقتصادی کشور، گفت: با توجه به این که فرمان آن حضرت در ایجاد پنجره‌های واحد در سراسر کشور، امری ولایتی است، باید خود را موظف به اجرای سریع و صحیح آن بدانیم تا با جدیدت و در کنار هم این طرح مهم در کشور اجرایی شود و ثمرات آن نمایان گردد.

"محمدرضا پورمحمدی" استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به نقش مهم استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان بعنوان دروازه ارتباط ایران با کشورهای اروپایی، اوراسیا و آسیایی میانه با سیصد میلیون جمعیت و با مزیت رقابتی در صنایعی همچون قطعه سازی، مجموعه سازی و خودروسازی که حدود ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور را در استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری بود که آغاز این طرح مربوط به سال ۹۲ می‌شود و از خرداد سال 98 بحث ایجاد پنجره واحد فیزیکی و دادگاه های تخصصی بازرگانی در مصوبات شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی توسط رئیس اتاق بازرگانی تبریز مطرح شده است.

پورمحمدی در خصوص توانمندی‌های ویژه این استان در حوزه صنعت گفت: تولید ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور در استان یکی از این توانمندی‌های مهم است و رتبه استان در فضای کسب و کار از ۱۶ به رتبه ۱۰ ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی را می‌توان پایتخت شیرینی و شکلات کشور دانست چرا که محصولات آن به ۸۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

"یونس ژائله" رئیس اتاق تبریز نیز دراین مراسم گفت: امیدواریم با همکاری تمام بخش های اقتصادی کشور گفتمانی مشترک در توسعه اقتصادی کشور ایجاد گردد و امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی از شرایط سخت اقتصادی حال حاضر کشور عبور نموده و کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

وی در خصوص نحوه مواجهه دولت با تعهدات ارزی صادر کنندگان یادآور شد: در شرایط سخت اقتصادی عمده صادر کنندگان ارز صادرتی خود رابه انحاء مختلف وارد کشور نموده اند و تنها راهکار اخذ تعهدات ارزی مشوق های لازم برای همکاری بیشتر صادر کنندگان می باشد.

ژائله در پاایان از وزیر امور اقتصاد و دارایی خواست تا در شرایط سخت کرونایی و تحریم حمایت بیشتری از کسب و کارهای کوچک در سطح کشور بعمل آوردند.

"فرهاد دژپسند" وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان مراسم اظهار کرد: ظرفیت و اراده کشور برای اجرای این طرح بسیار زیاد است و این موضوع نشان می‌دهد که تلاش کشور برای بهبود فضای کسب و کار افزایش یافته است، امیدواریم با اجرای این طرح که از 72 روز به 72 ساعت کاهش یافته است بتوانیم حتی به کمتر از 72 ساعت و در طی نیم روز این فرایند را انجام دهیم.

وی در ادامه خبر داد: راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار همواره در اکثر استان‌های کشور ادامه خواهد یافت و تا آبان امسال از پنجره واحد الکترونیکی نیز رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام/
فرآیند صدور مجوز کسب و کار از 72 روز به 72 ساعت کاهش یافت/ پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در آذربایجان شرقی افتتاح شد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار