نماینده مردم ورزقان؛

انتقال تجهیزات ذوب مس سونگون شایعه است

1399/05/06 - 10:53 - کد خبر: 24011 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، انتقال تجهیزات کارخانه ذوب و پالایش مس سونگون به جای دیگر را شایعه خواند و گفت: تجهیزاتی به این کارخانه منتقل نشده بود که اکنون جا به جا شود.

به گزارش نصر، الله وردی دهقانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: به نظرم دوره تبلیغات انتخاباتی و بهره برداری های سیاسی گذشته است؛ سال گذشته به خاطر مسایل سیاسی و تبلیغاتی با نصب بنر و تبلیغات، قطعاتی را بنام تجهیزات ذوب داخل مجتمع مس سونگون بردند، اما چنین چیزی واقعیت نداشت.
 وی همچنین گفت: کسانی که گفتند قطعات ذوب به کارخانه منتقل شده بود، دروغ گفتند، زیرا هنوز قرارداد کارخانه ذوب منعقد نشده است.
وی  افزود: آنچه مشخص است کارخانه ساختنی است، خریدنی نیست و نیازمند تکنولوژی است؛ در مجتمع معدن سونگون برای همه خبرنگاران باز است و آنها می توانند واقعیت ها را ببینند.
وی ادامه داد: قرار است کارخانه ذوب مس سونگون به روش "اس. کا. اس" که فناورس چینی و شیوه نوین می باشد با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ایجاد شود که در حال سپری شدن روند قرارداد است؛ به شدت پیگیر هستیم تا مس کاتد تولید شود، اما شرکت های پیمانکار مشخص نشده اند.  
وی ادامه داد: مسوولان آذربایجان شرقی و شهرستان ورزقان در موضوع مجتمع معدن مس سونگون ید واحد هستیم و از منافع ورزقان و استان حمایت می کنیم تا بیشترین منافع به مردم برگردد.
دهقانی گفت:  تلاش می کنیم مس کاتد در آذربایجان شرقی تولید و به صنایع پایین دستی تزریق شود؛ آنچه که اکنون در مس سونگون در حال انجام است، اجرای فاز سوم استخراج کنسانتره مس و تصویب فاز چهارم آن است.
وی افزود: لوازم منتقل شده نیز در داخل مجتمع و مربوط به لوازم یدکی همین کارخانه موجود است که در آن به روش فلوتاسیون کنسانتره مس تولید می شود.
دهقانی ادامه داد: تلاش می کنیم منافع معدن مس را به مردم برگردانیم، فرآوری زنجیره و تکمیل زنجیره ارزش هم تکمیل شود و به تولید محصول نهایی و ته خط صنعت مس برسیم.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۰۰ شرکت در مجتمع مس سونگون فعال بوده و نیروی انسانی خود را باید از استان تامین کنند.
وی تاکید کرد: صنعت مس را در ورزقان به صورت کامل راه اندازی می کنیم و در این راستا پای سرمایه گذاران خارجی به آذربایجان شرقی باز و از مزایای اشتغال و ارزش افزوده بهره مند می شوند تا شاهد یکی از صنایع «های تک» و به روز دنیا باشیم.   
وی ادامه داد: باید از هر گونه اغراض گروهی، شخصی و جناحی پرهیز شود طوری که حقایق منعکس شود و طرح ها به نحو احسن پیش برود.
انتهای پیام/
انتقال تجهیزات ذوب مس سونگون شایعه است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار