مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز خبر داد:

تجهیز تاکسی های تبریز به سیستم پرداخت QR

1399/05/06 - 10:17 - کد خبر: 24004 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از راه اندازی دریچه جامع خدمات شهری بنام تبریزلی خبر داد و افزود: در این سرویس در یک اکوسیستم تمامی نیازهای شهروندان از طریق یک پلتفرم شهری منسجم، قابل انعطاف و گسترش پذیر تامین می گردد.

به گزارش نصر، علی طوماری مدیر عامل فاوا، در خصوص تجهیز تاکسی های تبریز به سیستم پرداخت QR در بستر این سامانه اشاره نمود و افزود: در سال جاری تاکسی های تبریز به سیستم پرداخت  QRمجهز شده‌اند که شهروندان با استفاده از نرم‌افزار تلفن همراه تبریزلی می‌توانند کیوآرکد راننده تاکسی را اسکن کرده و کرایه خود را به ‌راحتی پرداخت نمایند.
طوماری ضمن تاکید بر شرایط موجود در کشور و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در جهت مقابله با شیوع ویروس کوئید 19 و اهمیت مدیریت پرداخت‌های خُرد و لزوم رفع معضلات ناشی از این موضوع، ادامه داد: مشکل پول خُرد همواره یکی از دغدغه‌های شهروندان و رانندگان برای کرایه تاکسی بود که با نصب سیستم پرداخت QR، این مشکل حل می شود.
وی عنوان کرد: برای بهره‌گیری از این خدمت نوین، نصب نرم‌افزار کاربردی تبریزلی بر روی گوشی شهروندان توصیه می‌شود، اما در عین حال، این خدمت به گونه‌ای پیش‌بینی شده که بدون نصب کیف پول و تنها با اسکن کیوآرکد ویژه راننده نیز امکان پرداخت به‌راحتی وجود دارد.
طوماری در توصیف مزایای این خدمت جدید افزود: از جمله مزایایی که تجهیز تاکسی‌ها به سیستم پرداخت QR داشته است می‌توان به عدم نیاز به پرداخت پول خرد، پرداخت هزینه واقعی، کاهش دغدغه وجود پول خرد برای تاکسیرانان و مردم و پرداخت با استفاده از اسکن بارکد اشاره کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز درباره مزایای نصب کیف پول تبریزلی نیز عنوان کرد: پرداخت کرایه تاکسی، پرداخت بلیت اتوبوس ، خرید از فروشگاه‌ها، پرداخت قبوض، خدمات کارت به کارت، مشاهده موجودی، خرید بسته اینترنتی، خرید شارژ، از جمله خدماتی است که در این کیف پول به شهروندان ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: تاکسیرانان نیز با پیوستن به این طرح، از مزایایی مانند انتقال و دریافت پول بدون هزینه، سرعت و امنیت بالا، واریز آنی پول به کیف پول راننده، مشاهده موجودی و گردش حساب، و دریافت رسید برای اطمینان بیشتر با امکان ذخیره‌سازی، قابل اتصال به همه کارت‌های عضو شتاب، امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد مجهز به  QR و وارد شدن به درگاه بانکی با اسکن بارکد بدون نیاز به نصب نرم‌افزار بهره‌مند می‌شوند. 
 انتهای پیام/
تجهیز تاکسی های تبریز به سیستم پرداخت QR نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار