وزیر آموزش ‌و پرورش؛

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور قطعی است

1399/05/05 - 17:03 - کد خبر: 23990 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با توجه به شرایط ویژه جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا با آمادگی کامل، سال تحصیلی جاری را از ۱۵ شهریورماه امسال آغاز می‌کند.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای مظفر پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش و با تدبیر و پیش‌بینی سناریوهای مختلف آغاز خواهد شد و دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را در بسترهای مختلف دریافت می‌کنند.
وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اگر بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا، امکان برگزاری حضوری کلاس‌های درس وجود داشته باشد، دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری آموزش می‌بییند.
وی اظهار کرد: درصورتی که امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود نداشته باشد، با توزیع آموزش در طول هفته و ارائه آن در بستر فضای مجازی و به صورت غیرحضور، سال تحصیلی آغاز می‌شود.
حاجی‌میرزایی تأکید کرد: آموزش و پرورش به صورت کامل آماده‌ است تا سال تحصیلی را بدون کمترین مشکل آغاز و آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کند و نگرانی بابت این امر وجود ندارد.
وی با اشاره به این که آموزش و پرورش پیش‌بینی لازم برای تأمین نیروی مورد نیاز را داشته اظهار کرد: کمبود آموزش و پرورش مربوط به نیروهای رسمی شاغل است و برای آغاز سال تحصیلی جدید هیچ کمبودی وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش شده تا با استفاده  از معلمین حق التدریس، بازنشستگان و به تأخیر انداختن بازنشستگی معلمان شاغل، نیروی انسانی مورد نیاز سال تحصیلی جدید تأمین شود.
حاجی‌میرزایی با اشاره به آغاز عملیات احداث مدرسه شهدای مظفر در پاکدشت گفت: این مدرسه با همت سرکارخانم اسکندری، مادر شهید مظفر که سه فرزند خود را در عملیات مرصاد به اسلام تقدیم کرده احداث می‌شود تا بخشی از نیازهای این منطقه به فضای آموزشی برطرف شود.
شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
مدرسه شهیدان مظفر در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در ۱۲ کلاس احداث می‌شود.
انتهای پیام/
آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور قطعی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار