سخنگوی گمرک؛

بازگشایی مرز چذابه به پایان هفته جاری موکول شد

1399/05/05 - 16:39 - کد خبر: 23983 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی گمرک با اشاره به تعویق بازگشایی مرز چذابه، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این مرز مشترک با عراق در پایان هفته جاری یا در نهایت در هفته آینده بازگشایی شود.

به گزارش نصر، «سید روح اله لطیفی» تصریح کرد: پس از پیگیری های متعدد، مقرر شده بود تا این مرز در دوم مردادماه بازگشایی شود اما به دلیل عدم استقرار تیم قرنطینه عراقی به امروز موکول شد و به دلیل اینکه ستاد مقابله با کرونای عراق نیز ملاحظاتی را باید لحاظ می کرد، با وجود استقرار پرسنل گمرک و اصلاح فرآیندها در مرز چذابه، امروز نیز شاهد بازگشایی این مرز بازگشایی نبودیم.
وی افزود: پیش‌بینی می شود در صورت عدم بروز مشکلات پیش بینی نشده، تا پایان هفته یا در نهایت در هفته آینده مرز چذابه بازگشایی شود و امیدواریم همزمان مجوز واردات از این مرز، از سوی بغداد صادر شود تا همزمان با بازگشایی، فعالیت تجاری و تبادل کالاها نیز از سر گرفته شود. 
به دلیل محدودیت‌هایی که در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در مرزها به وجود آمد، برخی مرزهای کشور با عراق بسته شد، اما با بازگشایی بیشتر مرزهای تجاری در روزهای گذشته، تنها دو مرز خسروی و چذابه باقی مانده بود که در دوم مردادماه مرز خسروی نیز بازگشایی شد و مسؤولان مرز منذریه عراق به مدیران گمرک اعلام کردند، محدودیتی در پذیرش کالا از طریق این مرز ندارند.
در مرز خسروی که از قدیمی‌ترین مرزهای رسمی کشور به شمار رفته و میان استان‌های کرمانشاه ایران و دیالی عراق واقع شده تا این لحظه محدودیتی برای پذیرش کالا اعلام نشده است.
انتهای پیام/
 بازگشایی مرز چذابه به پایان هفته جاری موکول شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار