رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان؛

تولیدات بخش کشاورزی استان زنجان دو برابر می‌شود

1399/05/05 - 12:11 - کد خبر: 23956 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با ارتقای بهره‌وری حداقل تولیدات بخش کشاورزی در این استان به دو برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

به گزارش نصر، جواد تاراسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در حال حاضر استان زنجان ۱,۳ درصد زمین ها و ۵،۳ درصد از زمین های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده که با حذف محدودیت‌ها، به‌طور میانگین سالانه سه درصد از زمین های استان زیر کشت می‌رود.
وی با تاکید براینکه بیش از ۲۷ درصد از زیتون کشور در استان زنجان تولید می شود، اظهار داشت: ۴۷ درصد از سهم تولید سیر کشور نیز در این استان است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: استان در تولید این ۲ محصول به لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید رتبه اول کشور را دارد و در تولید سایر محصولات رتبه اول تا هفتم را به خود اختصاص داده است.
تاراسی به تولید گندم در استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال  برای تولید ۴۳۰ هزار تن گندم برنامه ریزی شده که خرید این محصول راهبردی در بهترین شرایط ممکن نسبت به سال های گذشته انجام می شود.
به گفته وی، در خرید گندم از کشاورزان زنجان، از استان‌های پیشرو در منطقه شمال‌غرب کشور به شمار می رود و از ابتدای تیرماه تاکنون بیش از ۷۰ هزار و ۱۷۰ تن به صورت تضمینی و توافقی توسط شرکت غله خریداری شده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان به لزوم اجرای طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ سال است که درخواستی برای توسعه بخش کشاورزی از آب‌های زیرزمینی نداریم و برای این مهم شرکت آب منطقه‌ای زنجان تاکنون چنین درخواستی را از سازمان جهادکشاورزی نکرده است.
تاراسی افزود: تلاش می کنیم تا با برنامه‌های بهره‌ ورانه ۲ برابر میزان تولید سالانه انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان را افزایش دهیم.
به گفته وی، از دیگر برنامه های شاخص ارتقای تولید بخش کشاورزی در استان، افزایش متوسط تولید محصولات راهبردی و شاخص کشاورزی به میانگین تولید کشاورزان برجسته در استان و کشور است که فعالیت های آموزشی و ترویجی توسط در دست انجام  قرار دارد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: طرح یاوران تولید با محوریت شناسایی مشکلات بخش کشاورزی و ارائه راهکار توسط کارشناسان و محققان این بخش نیز در حال اجراست که این اقدام می تواند در کاهش ریسک سرمایه گذاری نقش قابل توجهی ایفا کند. 
به گفته تاراسی، با بیان اینکه به طور میانگین سالانه سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود.
وی اظهارداشت: این میزان تولید را می توانیم با منابع آبی و زیرزمینی تا ۶ میلیون تن در سال افزایش دهیم.
انتهای پیام/
تولیدات بخش کشاورزی استان زنجان دو برابر می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار