در جلسه همفکری نمایندگان مجلس مطرح شد؛

پیگیری نمایندگان مجلس برای اجرایی شدن خط انتقال آب ارس به تبریز

1399/05/05 - 12:08 - کد خبر: 23955 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون پیگیری نمایندگان مجلس برای اجرایی شدن خط انتقال آب ارس به تبریز در چندین بخش صورت می گیرد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید محمد رضا میرتاج‌الدینی قبل از ظهر یکشنبه در جلسه همفکری نمایندگان مجلس با اعضای شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: راهبرد نمایندگان مجلس در خصوص انتقال آب ارس به تبریز در دو بخش پیگیری می‌شود که یکی تأمین سرمایه از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاری و دیگری جذب بودجه‌های دولتی است تا مشکل تأمین آب تبریز حل شده و مازاد آن به دریاچه ارومیه هدایت شود.
وی افزود: برخی عوامل ناخواسته موجب ایجاد مشکل در تأمین آب تبریز شده بود که این امر با مدیریت اصولی مرتفع می‌شود.
میرتاج الدینی ادامه داد: بخشی از آبی که از زرینه‌رود به سمت تبریز می‌آید در مسیر خود به صنایع نیز اختصاص می‌یابد که بایستی جایگزینی برای تأمین آب بخش صنعت ارائه داد.
نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: ۵۵ درصد آب تبریز از زرینه رود و ۱۳ درصد از سد نهند و ۳۱ درصد از چاه‌ها و ۱ درصد از قنوات تأمین می‌شود که خط دوم انتقال آب از زرینه رود به دلیل کمبود آب در آذربایجان غریی نیمه‌کاره مانده و به عنوان خط پدافندی عمل می‌کند.

کاهش تولید آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته
دیگر نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: بررسی نمودار تولید آب در سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که تولید آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
محمدحسین فرهنگی همچنین بر ضرورت حذف آب‌های غیر شرب توسط شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد.
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی عمومی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب گفت: شهرداری و سازمان آب و فاضلاب باید در زمینه صرفه جویی و فرهنگ سازی در این خصوص با بهره گیری از فضای رسانه‌ها اقدام کنند.
انتهای پیام/
 پیگیری نمایندگان مجلس برای اجرایی شدن خط انتقال آب ارس به تبریز خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار