رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی:

فقط 40 درصد از افراد در اتوبوس‌های تبریز ماسک می‌زنند

1399/05/05 - 09:36 - کد خبر: 23928 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: میزان استفاده از ماسک در اتوبوس‌های بین شهری ۳۰ درصد، در اتوبوس‌های درون شهری ۴۰ درصد و در مترو و تاکسی‌ها ۴۲ درصد است.

به گزارش نصر، سیمین خیاط زاده در گفت‌وگویی با بیان این مطلب اظهار کرد: نانوایی‌ها ۷۰ درصد از ماسک استفاده می‌کنند و متاسفانه فاصله گذاری در مترو و تاکسی‌ها رعایت نمی‌شود.
وی متذکر شد: غصه دار است که تعدادی از مردم تصور می‌کنند با توصیه به استفاده از ماسک می‌خواهیم آن‌ها را به زحمت بیندازیم، با این تصور روزهای آتی، روزهای خوبی نخواهند بود.
وی با اشاره به بازدید مستمر و روزانه تیم‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تمامی اماکن، گفت: هر چند استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است، اما هنوز هم برخی اصناف و اماکن نیاز به تذکر و گوشزد کردن دارند.
خیاط‌زاده اظهار کرد: کافی است تا یک نفر از کسانی که بدون ماسک و بدون حفاظت کافی هستند، ناقل سالم باشد تا افراد بسیاری درگیر شوند. حساسیت موضوع به قدری است که یکسری شغل‌ها هنوز هم منع فعالیت دارند، چرا که هنوز نتوانسته‌ایم این بحران را رد کنیم.
وی بیان کرد: برای گردش اقتصاد باید دست در دست هم دهیم و از ماسک استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.
وی متذکر شد: برخلاف میلمان، در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی اصناف، کسبه و مراجعان، مجبور به تعطیل کردن برخی اماکن خواهیم شد.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خدروها و تاکسی‌هایی را که رانندگان و مسافرانشان به توصیه‌ها عمل نمی‌کنند، از گردونه خارج خواهیم کرد.
انتهای پیام/
 فقط 40 درصد از افراد در اتوبوس‌های تبریز ماسک می‌زنند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار