خبر/

برگزاری چالش "ساخت ماسک با تم کودکانه" در قاضی جهان

1399/05/04 - 16:27 - کد خبر: 23913 نسخه چاپی

نصر: قاضی جهانی‌ها چند روزی است دست به کار خلاقانه‌ای برای سرگرمی کودکان و با محوریت "کرونا را شکست خواهیم داد" زده‌اند که نام آن چالش #ساخت_ماسک_برای_کودکان در قاضی‌جهان است.

به گزارش نصر، اکنون که کرونا در خیابان‌ها و اماکن مختلف شهر در حال جولان است، استفاده از ماسک برای همه از کودک گرفته تا بزرگسال نقش حیاتی دارد.
می‌توان با ساخت ماسک‌های رنگی با کمک فرزندان خود، این نوگلان و منبع نشاط خانه را برای استفاده هرچه بیشتر از ماسک ترغیب کرده و لحظات شادی را برایشان محیا کرد.
مسئول دبیرخانه چالش ساخت ماسک خانگی در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ماسک از هر واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ موثرتر است و تا ۹۵ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.
وی افزود: به همین دلیل بارها توسط مسئولان وزارت بهداشت اعلام شده است که این ماسک‌ها صرفا ماسک‌های صنعتی و ماسک‌های استاندارد و پزشکی موجود در بازار نیست بلکه در همه جای دنیا و در ماه‌های اخیر نیز استفاده از ماسک‌های پارچهای که افراد در خانه خودشان تهیه کرده‌ند، رواج یافته است.
وی ادامه داد: نتایج مشاهدات علمی هم حاکی از آن است که استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای به شدت در پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ موثر است و به اقتصاد خانواده ها هم فشاری وارد نمی کند.
نایبی گفت: قطعا استفاده مکرر از ماسک‌های پزشکی، برای همه خانوادهها امکان ندارد اما جای هیچ نگرانی هم نیست زیرا هر خانواده و هر فردی با تهیه ماسک‌های پارچهای به خصوص ماسک سه لایه از پارچههای معمولی هم‌چون کتان فشرده یا لایه ابریشم، در منزل یا حتی با استفاده از ساک‌ها و کیف‌های تبلیغاتی که از پارچههای بدون بافت هستند، می‌توانند ماسک مورد نیاز خود را به عنوان یک پوشش مطلوب، در مقابل بینی و دهان استفاده کنند و بدون هر گونه نگرانی بدانند که این ماسک در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ برای آن‌ها موثر خواهد بود.
وی با بیان این‌که ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو و استفاده مکرر هستند، گفت: افراد میتوانند ماسک شخصی خود را برای روزها و بارها و بارها بعد از شست وشو و خشک شدن مجدد در روزهای بعد استفاده کنند.
وی افزود: این چالش به همت گروه آنایوردوم قاضی جهان برگزار میشود و از خانوادهها خواسته شده تا در خانه ماسک را ساخته، با آن عکس گرفته و در مسابقه شرکت کنند.
مسئول دبیرخانه چالش ساخت ماسک خانگی برای کودکان، متذکر شد: این ویروس شوم حد و مرز نمیشناسد و به دلیل ناشناخته بودن آن تاکنون فرضیات مختلفی ارائه شد از جمله اینکه گفته میشد کودکان به این ویروس مبتلا نمیشوند و یا با گرم شدن هوا ویروس ضعیف تر خواهد شد ولی عکس این فرضیات اتفاق افتاد و کودکان و بزرگسالان زیادی را به کام مرگ کشاند و خانوادههای زیادی را داغدار کرد.
وی ادامه داد: در زمینه تشویق کودکان برای استفاده از ماسک، چالشی در فضای مجازی و در کانال قاضی جهان به راه افتاد با هدف فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک بوده و توصیه آن از طرف کودکان اهمیت این مسئله را دوچندان میکند.
وی اظهار کرد: این بیماری در سطح جهان، کودکان را دچار نگرانی و اضطراب کرده و این چالش سعی کرده با شرکت دادن کودکان، بزرگترها را متوجه این مطلب کند که کودکان برای رشد و بالندگی و تربیت نیازمند حضور بزرگترها و حمایت آن‌ها هستند زیرا کودکان به شدت نگران از دست دادن حمایت بزرگترها هستند؛ ما در مقابل این موجودات دوست داشتنی مسئولیم و باید مراقب سلامتی خود و دیگران باشیم.
نایبی با بیان این‌که بسیاری از والدین و بزرگترها گاهی به دلیل مشغله زیاد و یا نداشتن شناخت کافی از این بیماری و یا دلایل دیگر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل انگاری میکنند، ادامه داد: این چالش سعی کرده از کودکان به عنوان همیار بهداشت در خانوادهها استفاده کند تا رعایت این موازین را به خانواده گوشزد کنند، آن‌ها برای طی مسیر پر پیچ و خم زندگی نیازمند دست‌های مهربان بزرگترها هستند و لازم است ما با حفظ سلامتی خود، آرامش و امنیت را برای کودکان به ارمغان بیاوریم.
وی افزود: در پایان از مدیریت محترم کانال قاضی جهان جناب آقای مهندس وحید کاظم زاده که با درک حساسیت این موضوع و با طرح ایده های نو در جهت حل معضلات اجتماعی و فرهنگی گام برمی دارند تشکروقدردانی می کنیم  همچنین اعضای محترم اتاق فکر و همه کسانی که با قبول زحمت و مساعدتهای فکری و مالی در جهت پیشبرد اهداف چنین برنامه هایی گامهای موثری برمی دارند و همچنین از خانواده های شرکت کننده در این چالش که با شرکت خود به این امر مهم ارج نهادند کمال  تشکر و قدردانی را داریم.
وی در خاتمه یاد همه کادر درمانی و همه کسانی را که با این بیماری زندگی را وداع کردند به ویژه پرستار مرحوم فرح نساء فتحی پور شهیده راه سلامت از خطه قاضی جهان را گرامی داشته و افزود: زندگی یک موهبت الهی است و هر فرد تنها یک بار فرصت زندگی کردن دارد پس حیف است که آن را بیهوده از دست بدهیم.
گفتنی است چالش ساخت ماسک خانگی با محوریت و موضوع "کرونا را شکست خواهیم داد" در قاضی جهان ویژه کودکان زیر 16 سال بوده و تا 10 مرداد ماه ادامه خواهد یافت که علاقمندان می‌توانند در فضای مجازی با ارسال تصاویر کودکان ملبس خود به ماسک در این چالش شرکت کنند.
در پایان این چالش به 20 ماسک شکیل و برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/
برگزاری چالش خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار