رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی؛

حزب و جناح در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جایی ندارد

1399/05/04 - 15:21 - کد خبر: 23904 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر غیرجناحی بودن این مجموعه، گفت: حزب و جناح‌بازی به هیچ عنوان در این شورا جایی ندارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام رسول برگی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، اولویت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تعامل دوطرفه با تمام جریان ها، احزاب و جناح های سیاسی زیر چتر انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه خط قرمز این نهاد مسایل جناحی است، افزود: ما معتقدیم هر جریان، فکر و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که برای انقلاب اسلامی تلاش می کند و هدف اصلی آن خدمت به مردم است، در راس فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار دارند.
وی اظهار داشت: همچنان که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی غیرجناحی بوده و امروز در میان تمام اقشار، سلایق و جریان های مختلف جایگاه و پایگاه بسیار رفیعی دارد، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز که زیر نظر ایشان فعالیت می کند، باید از چنین جایگاهی برخوردار بوده و وارد مسایل سیاسی و جناجی نشود.
حجت الاسلام برگی، رکن اصلی و محوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مردم دانست و ادامه داد: چون مردم دارای سلایق مختلف و گوناگون در حوزه های مختلف فکری و عقیدتی هستند، این مجموعه نیز باید چنان رفتار و عمل کند که بتواند تمامی این سلایق را حول محور انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های این نظام مقدس جمع کند.
وی رویکرد غیرجناحی و غیرحزبی بودن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه های این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: دعوت از سخنرانان و چهره های مختلف از تمامی جریانات و جناح های قانونی کشور در آیین ها و مراسم های انقلابی و مذهبی از جمله این رویکردهاست که همچنان تداوم دارد و ما به این رویه اعتقاد راسخ و مبنایی داریم.
حجت الاسلام برگی یکی از توصیه های مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را پرهیز از هر گونه نگرش سیاسی و جناحی به مدیران و مسئولان کشور دانست و گفت: ایشان در فرازی از این بیانیه به جوانان توصیه می کنند که اصل اساسی در سنجش مدیران را پاک دستی بدانند نه حضور در جریان خاص.
وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عمل به بیانیه گام دوم را جزو دستورکارهای خود قرار داده است، حرکت بر مبنای خدمت گذاری به آحاد مردم را در همین راستا ارزیابی کرد و با اشاره به فعالیت ها و برنامه های این مجموعه، اظهار داشت: باید توجه داشت که هر گونه فعالیت و اقدام بدون حضور مردم و نقش آفرینی آنها در هر مجموعه ای بی نتیجه خواهد بود.
برگی، راه اندازی هیات های اندیشه ورزی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی را از رئوس فعالیت های این نهاد اعلام و اضافه کرد: در قالب این هیات ها شورای امنای محلات را در تبریز تشکیل داده و به صورت مویرگی به محلات مختلف ورود کرده ایم تا برنامه های خدمات رسانی را به سهولت و بدون واسطه به انجام برسانیم که این برنامه ریزی در دوران سخت کرونایی بسیار نتیجه بخش بوده است.
وی برگزاری جلسات منظم و مرتب با افراد و سلایق و ارگان های مختلف در قالب هیات های اندیشه ورزی را مورد اشاره قرار داد و  افزود: این اقدامات در راستای نقش دادن به مردم و استفاده از نقطه نظرات آنها در برگزاری مراسم ها و آیین های مختلف بوده است که یکی از نمونه های آن تغییر محل برگزاری مراسم ها از خیابان های شهر به محوطه ارک تاریخی تبریز است که علاوه بر اینکه برپایی مراسمات را بدون ترافیک و مشکلات برای مردم امکان پذیر می کند، در معرفی و شناسایی آثار تاریخی و باستانی شهر نیز می تواند موثر باشد. 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، خدمت رسانی جهادی به مردم را جزو اقدامات اخیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد و اظهار داشت: از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، این مجموعه با بهره مندی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استان خدمات عدیده ای در قالب توزیع بسته های معیشتی، مواد ضدعفونی کننده و کمک های مومنانه ارایه کرده است که این خدمات همچنان با مساعدت خیرین ادامه دارد.
به گفته وی تاکنون یکهزار و ۳۰۰ بسته معیشتی و مواد غذایی با امضای تفاهم نامه ای بین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تعدادی از خیرین در سطح شهرهای مختلف و محلات حاشیه ای و آسیب پذیر توزیع شده است.
برگی اضافه کرد: در همین رابطه با مساعدت تعدادی از خیرین استان و با هماهنگی صنف نانوایان از ۱۵۰ روز قبل توزیع نان صلواتی، هر روز در یکی از محلات محروم شهرستان تبریز آغاز شده و برای کمک به مشکلات معیشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و همین خدمت در سایر شهرستان ها نیز با کمک رابطان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به انجام می رسد.
وی راه اندازی کارگاه تولید ماسک در ۴ نقطه شهر تبریز، توزیع یکهزار و ۳۰۰ دست لباس گان در مراکز درمانی و بیمارستانی استان و ذبح ۳۸ راس دام سبک و دو راس دام سنگین و توزیع گوشت گرم بهداشتی به استعداد بیش از ۵۰۰ بسته را از دیگر اقدامات خدمات جهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تعامل و ارتباط نزدیک این شورا با هیات های مذهبی، ادامه داد: بهره مندی از ظرفیت های بسیار وسیع هیات های حسینی برای کمک به بیماران کرونایی جزو برنامه های محوری این شورا است که در این راستا تعداد ۵ دستگاه تنفس مصنوعی  با مساعدت اعضای یکی از هیات های مذهبی تبریز خریداری و تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده شد.
حجت الاسلام برگی، خدمت به مردمی که طی چهار دهه پای انقلاب اسلامی ایستاده و جان و مال خود را فدای نظام کرده اند، را هدف اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که موفقیت در این راه بدون حمایت های بی دریغ نمایندگی ولی فقیه و استاندار فرهیخته، خوش اخلاق و خوش نیت آذربایجان شرقی امکان پذیر نبود که باید از هر دوی این عزیزان قدردانی کنم که در هر شرایطی پشتیبان شورا بوده اند.
وی با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی در پوشش اخبار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، یادآوری کرد: خبرگزاری ایرنا رکن اصلی و مهم این شورا است و ما همواره احساس می کنیم این خبرگزاری مهم و تاثیرگذار، همیشه و در هر شرایطی در کنار انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی است.
انتهای پیام/
حزب و جناح در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جایی ندارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار