فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی؛

امکان اطفای حریق با بالگرد در آذربایجان‌غربی مهیا شد

1399/05/02 - 16:19 - کد خبر: 23832 نسخه چاپی

نصر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان، امکان اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های استان با استفاده از بالگرد مهیا شد.

به گزارش نصر، سرهنگ میرمعصوم روضه‌ای روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: بر اساس این مصوبه در صورت بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های آذربایجان‌غربی و غیرممکن بودن خاموشی آن از طریق زمینی، با درخواست بالگرد از تهران اطفای آن به صورت هوایی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی آذربایجان‌غربی با تشکیل تیم‌های پیشگیری از حادثه برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی جنگل‌ها و مراتع استان از آمادگی کامل برخوردار هستند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز در اختیار آنان قرار گرفته است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی گفت: حفاظت از عرصه‌های ملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در این راستا پیشگیری از بروز آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی با ایجاد یگان حفاظت در سال‌های گذشته محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته و با ورود برخی اقلام و تجهیزات اطفای حریق گام‌های خوبی برای مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز تجهیزات کامل سخت افزاری و نرم‌افزاری لازم در اختیار این بخش قرار گیرد.
سرهنگ روضه‌ای گفت: امسال مانور اطفای حریق با حضور ماموران یگان حفاظت در سه بخش شمال آذربایجان‌غربی با مرکزیت سلماس، مرکز در ارومیه و جنوب استان در سردشت برگزار شد و توانایی و قابلیت‌های ماموران یگان حفاظت سنجیده شد.
وی اضافه کرد: این مانور با هدف شناسایی بحران‌های احتمالی، تمرین و کسب آمادگی، یافتن نقاط ضعف و قوت، اطمینان از آماده بکار بودن تجهیزات مقابله با بحران، چگونگی برقرار با انجمن‌های مردم نهاد و استحکام بخشیدن به همکاری بین افراد و واحدهای سازمان  و تقویت سیاست‌ها و روش‌های عملیاتی تعیین شده برای افراد و واحدهای مسوول است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی در خصوص آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان گفت: امسال با توجه آمادگی نیروهای یگان حفاظت، همکاری مردم بویژه‌ انجمن‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت تاکنون موارد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های آذربایجان‌غربی کاهش محسوسی پیدا کرده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان‌غربی برای شرکت در مانور اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی به جنوب آذربایجان‌غربی سفر کرده بود.
مانور اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی سردشت با شرکت دستگاه‌های ۱۷ گانه این شهرستان و ماموران یگان حفاظت شهرستان مهاباد، سردشت و پیرانشهر در مناطق جنگلی بین روستاهای "ملاشیخ" و "بیزیله" سردشت برگزار شد.
در این مانور شرکت کنندگان با استفاده از ادوات اطفای و خودروهای آتش‌نشانی آتش فرضی ایجاد شده را خاموش کردند و کمک‌رسانی به مصدومان فرضی نیز توسط تیم‌های هلال احمر صورت گرفت.  
آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد و از این مقدار ۱۰۱ هزار هکتار عرصه جنگلی است که در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت قرار دارد.
انتهای پیام/
امکان اطفای حریق با بالگرد در آذربایجان‌غربی مهیا شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار