وزیر راه و شهرسازی؛

دو هزار دستگاه ناوگان ریلی امسال در کشور تولید می‌شود

1399/05/02 - 12:34 - کد خبر: 23813 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس هدف گذاری انجام شده در سال جهش تولید دو هزار دستگاه ناوگان ریلی امسال در کشور تولید می‌شود.

به گزارش نصر، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین و کارخانه ایریکو در جمع خبرنگاران افزود: یکی از تاکیدات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی در تبعیت از سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی نظام از سوی دولت به آن پرداخته می شود استفاده از ظرفیت داخلی است.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های لازم تولیدات در حوزه ریلی با استفاده از همه استعدادها و ظرفیت های بالای کشور برای قطع وابستگی انجام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال رونق تولید (سال گذشته) با همین سیاست ها ۷۸۸ لکوموتیو و واگن باری و مسافری را سازندگان به این وزارتخانه تحویل دادند.
اسلامی ادامه داد: بر اساس تجربه صنایع ریلی ظرفیت های خود را بیشتر به کار می گیرند و در سال‌جاری هدف گذاری تولید ۲ هزار دستگاه است.
وی افزود: بخشی از این تعداد دستگاه تولیدی که امسال برای جهش تولید مقرر شده سهم شرکت ایریکو است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ریل‌باس‌های حومه داخلی ساخت این کارخانه است که با تعاملی که با شرکت های دانش بنیان و سایر صنایع داشتند در میزان خودکفایی و قطع وابستگی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند.
اسلامی تاکید کرد: قرارداد جدیدی را راه آهن جمهوری اسلامی با این شرکت منعقد کرده و همچنین لکوموتیوها و قطارهایی را که عمر آنها به پایان رسیده بود برای بازسازی بین همه کارخانه ها از جمله ایریکو توزیع شده است.
وی یادآوری کرد: به محض اینکه نوسازی واگن و لکوموتیو و ساخت داخلی که افزایش ساخت داخلی در ناوگان را بتوانیم با این نوع قرارداد و حمایت ها از محل تبصره ۱۸ و ماده ۱۲ قانون مورد پیگیری قرار دهیم.
ایریکو به عنوان اولین شرکت تولیدی در زمینه طراحی بدنه، بوژی و ساخت واگن با برند ایرانی، شامل یک واحد تولیدی در ابهر، دفتر تهران و یک مرکز نگهداری و تعمیرات واقع در راه آهن جمهوری اسلامی ایران است که محصولات خود را با استفاده از منابع انسانی توانمند صنعت ریلی ایران و با انتقال دانش و تکنولوژی از پیشرفته ترین شرکت های ریلی جهان، تولید می کند. این شرکت با در اختیار داشتن نیروی انسانی با سابقه، به کار گیری دانش روز، مشارکت با شرکت های مطرح ریلی دنیا و داشتن خط تولید انعطاف پذیر بعنوان شرکتی چابک در سطح منطقه است.
وزیر راه و شهرسازی امروز، پنجشنبه، برای بازدید از روند اجرای چند پروژه در مناطق مختلف زنجان وارد این استان شد.
بازدید از شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان( ایریکو)، بازدید از پروژه احداث خط دوم راه آهن زنجان به قزوین، پروژه کمربندی قیدار محور زنجان به همدان، سایت مسکن اقدام ملی ۷۳ هکتاری گلشهر زنجان و مسیر ارتباطی منجیل به رودبار از برنامه های محمد اسلامی در این سفر یک روزه به استان زنجان است.
انتهای پیام/
دو هزار دستگاه ناوگان ریلی امسال در کشور تولید می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار